OlafG Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg oppdaget nettop at jeg har kjørt rundt med en bil som ikke har "gyldig" forsikring, selv om bilen har gyldig EU-kontroll og forsikringne er betalt til selskapet med kvittering. Dette har skjedd fordi det nye forsikringsselskapet ikke kan ha oversendt den nye avtalen til biltilsynet, slik at de ikke har registrert at bilen er forsikret, har såvidt jeg vet heller ikke fått noe brev om å levere inn kjennemerker som man skal få om bilen mangler forsikring! Problemet mitt er nå midlertidig at jeg er totalt avhengig av bilen for å komme meg et sted på søndag kveld, hva gjør jeg? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ta med forsikringsbevis som du har ifra ditt nye forsikringsselskap i bilen iallefall. Gjerne de former for kvitteringer du kan ha. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ta med forsikringsbevis eller andre former for bevis for at du innehar forsikring på den bilen, samt kvittering. Uansett så ordnes dette på minuttet ved en telefonisk henvendelse da slike ting går automatisk. Det hender noen ganger at det er hikke i systemet (slik du opplever det). Lenke til kommentar
Amras Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Biltilsynet mangler med andre ord en forsikringserklæring fra ditt forsikringsselskap. Det er bare å ta en telefon til ditt selskap, og ny erklæring sendes. Dette skal oppdateres hos Biltilsynet mer eller mindre på sekunder. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Men det får jeg vel ikke gjort før mandag uansett? Lenke til kommentar
thesent Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Men det får jeg vel ikke gjort før mandag uansett? Hvor er du forsikret da? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 KLP. Ringte vakttelefonen deres i ste for å spørre og han kunne se at jeg har gyldig forsikring på bilen i deres system, men at det hadde skjedd en feil og det ikke var regga hos biltilsynet, men han skulle ordne det på mandag sa han. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Vel, da kan du med god trygghet kjøre dit du skal i dag, blir du stoppet så kan du la politiet i såfall ringe KLP selv og få det bekreftet Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Er ikke noe stress da så lenge man får tak i dem via vakttelefon. Tut og kjør. Lenke til kommentar
Amras Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Men det får jeg vel ikke gjort før mandag uansett? Flott å høre at det løste seg =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå