Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trekker meg bort når jeg får følelser....

Gjest Maren

Anbefalte innlegg

Gjest Maren

Jeg har hatt kontakt med en mann, en stund nå. Men hele tiden innimellom så trekker jeg meg vekk fra han. Grunnen er at jeg har opplevd ting før med en annen, som gjør at jeg ikke tør å få problemer eller få smell igjen.

Jeg har sagt til han litt om dette. Jeg møtte en psykopatisk person, som nedtrykkte meg veldig, som gjorde meg sånn.

Jeg har også sagt nå at grunnen til at jeg trekker meg unna, er at når følelsene blir for sterke, så trekker jeg meg unna for å roe de ned. Sånn er jeg bare, men at jeg liker han.

Er det noen som kjenner seg igjen, og var det teit av meg å si det som det var? Er det ødeleggende å si sånnnt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bedreviter;)

Det er ganske naturlig det du forteller om der. Når man har opplevd å brenne seg så til de grader en gang, så blir det vanskelig å slippe kontrollen og gi seg hen til en annen person igjen.

Mitt råd er å fortsette å være åpen ovenfor han ift. hvordan du har det. Det mest ødeleggende vil være hvis du trekker deg unna uten å si noe - da vil jeg forstille meg at han føler seg avvist og sannsynligvis også trekker seg. Er du åpen er sjansen større for at han forstår mer og har lettere for å akseptere hvordan det er. Dette vil igjen kunne gjøre det tryggere for dere begge, og kanskje i siste ende gjøre at du klarer å slippe kontrollen igjen. Det er ikke garantert at han ikke trekker seg unna når du forteller det, men da er det kanskje et tegn på at det ikke var ment å være? Og det er vel bedre å gi det et forsøk å feile enn å ikke prøve i det hele tatt?

Men du må også være innstilt på å gjøre en innsats - vise han tillitt og gå frykten din i møte når du kjenner behov for å trekke deg.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Tusen takk for svar.

Jeg er sånn at jeg er livredd avslag, og å brenne meg på nytt.

På en måte mistenker jeg han nye her, for å være en "rotegutt". Derfor blir jeg kanskje ekstra redd han. Det er sånn at jeg har vært vitne til at han flørter med andre mange ganger, og at folk skriver til han på facebook som om de står i med han......

Han er også en fyr som elsker festing, og arrangerer fester og sånnt.

Jeg møtte tidligere en psykopat som nedtrykkte meg veldig hardt. Han ga meg mye problemer, og satt meg i trøbbel hele tiden. Han latterliggjorde alle følelser jeg hadde for han osv.. Så jeg er veldig redd blitt. Trekker meg unna både mailer og mobil og ikke svarer på lenge pga de vanskelige følelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...