Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Jeg Trenger hjelp med: BOOTMGR is Missing !

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en pc som ikke har opprativ system og når eg ska boote en CD så kommer det BOOTMGR is Missing:

Press CRTL + ALT + DEL

Jeg har prøvd med mange forskjellige cder og jeg har prøvd en usb-cdrom men det kommer forsatt BOOTMGR!

post-151984-1268504024,9093_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står flere tips der hvis du gidder kikke litt rundt, bla en link til en bootbar linuxdistro så du kan få repartisjonert disken.

ahh :) oki ska se vidare :) men eg innstalere Ubuntu no da ! så ska eg sjå om eg får til noke anna i mens eg bruker Ubuntu! ;)

Lenke til kommentar

Det står flere tips der hvis du gidder kikke litt rundt, bla en link til en bootbar linuxdistro så du kan få repartisjonert disken.

ahh :) oki ska se vidare :) men eg innstalere Ubuntu no da ! så ska eg sjå om eg får til noke anna i mens eg bruker Ubuntu! ;)

Hvis du får lagt inn ubuntu så gjør den samme jobben, du skal kunne innstallere windows etterpå.

Lenke til kommentar

Mulig det er noe humbug med selve CD'en? Klarer du å boote andre CD'er vil det være høyst merkelig om det skulle være noe feil med HK/DVD-drev.

Jeg har prøvd mange cd-er win 7 x64,Win 7 x32,Win Vista Utimate,Home Basic,Home Premium,XP.

Jeg har prøvd alt:P men no innstallere jeg Ubuntu det funker ;) hehe :p det for holde imens jeg får til noke anna ;)

Lenke til kommentar

Hvis du får lagt inn ubuntu så gjør den samme jobben, du skal kunne innstallere windows etterpå.

emm mener du med Minnepinn? og legge inn f.eks Win7 ?

Lenke til kommentar

Nei no fikk jeg ei ny meld:

syslinux 3.83 2009-10-05 EBIOS Copyright © 1994-2009 H. Peter Anvin et al could not find kernel Image: linux

boot:

No ligger jo Ubuntu på pcen og jeg prøvde bare og kopiere en Win 7 iso fil rett på minnepenn

men da fikk eg ikkje brukt Universal USB der finst vell ikke ett samme programm som Universal USB? som gjere sånn att Win 7 iso fila til sånn eg kan bruke den som Ubuntu?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...