Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hasj + alkohol = aggressiv?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet her om dagen på en reggaekonsert, hvor det etter hvert gikk veldig hardt for seg. Det ble beslaglagt en god del hasj, og etter hvert som timene gikk og ølen gled ned spiserøret, begynte folk å bli veldig aggressive.

 

Nå har jeg vært borti en del hasjpåvirkede mennesker før, og det samme gjelder alkoholpåvirkede. Men aldri før har jeg sett en så aggressiv gjeng. Mine tanker vandret da mot at det måtte være kombiasjonen av øl og hasj som gjorde dem sånn, uten at jeg har noe belegg for å tro dette. Muligheten er jo også der for at mange ruset seg på andre ting mens de var inne.

 

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette, og eventuelt forklare hva som skjer når man blander hasj og alkohol?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Mordi har skjegg

Dårlig skit om de faktisk blir aggresive av det. Hadde det dog vært knarkere, så kanskje de hadde spsist piller i tillegg, kanskje en lisse, da er historien en annen.

Lenke til kommentar

Dårlig skit om de faktisk blir aggresive av det. Hadde det dog vært knarkere, så kanskje de hadde spsist piller i tillegg, kanskje en lisse, da er historien en annen.

Dårlig skit = Dårlig kvalitet?

 

Hva er en knarker

Hva er en "pille"

Hva er en "lisse"

 

Og hvordan blir historien en annen?

Lenke til kommentar
Gjest Batapata

Dårlig skit om de faktisk blir aggresive av det. Hadde det dog vært knarkere, så kanskje de hadde spsist piller i tillegg, kanskje en lisse, da er historien en annen.

Dårlig skit = Dårlig kvalitet?

 

Hva er en knarker

Hva er en "pille"

Hva er en "lisse"

 

Og hvordan blir historien en annen?

Knarker, dophue, narkoman om du vil.

Pille? Det veit du hva er? Legemidler presset sammen med bindemidler sånn at de lettere kan inntas oralt, også kalt tabletter.

Lisser er en referanse til en "strek". Altså ikke et spesifikt stoff, men pulver skrapt ("kakket") opp sånn at det er lett å innta i nesen. (amfetamin vanligst i Norge, men kan også referere til kokain)

 

Rett og slett, sannsynligvis mye tyngre stoffer der.

Lenke til kommentar

Man blir ikke aggressiv av det, men man kan bli ganske borte vekk. Hasj gjør at man blir avslappet og rolig, de som blir aggressive av det er vel egentlig ganske aggressive i utgangspunktet også. Alkohol og tyngre stoffer derimot kan gjøre at man blir aggressiv, men noen miks av hasj og alkohol har ikke noe å si utifra mine erfaringer ihvertfall. Jeg har selv prøvd å da begynte alt å gå rundt og jeg ble dårlig og det føltes som jeg hadde drikki dobbelt så mye alkohol som det jeg hadde gjort. De som røyker og drikker alkohol samtidig vil jeg tro isåfall ikke drikker så veldig mye, fordi det funker dårlig både med meg og de vennene mine som jeg veit har prøvd. Derimot kan hasj forsterke følelsene dine, om du er veldig glad så kan du bli mer glad, om det har skjedd noe trist, feks at du har kjærlighetssorg så blir alt mye mer trist. Kan hende det er slik at hvis du er sint, så blir man ennå mer sint også, men jeg har aldri opplevd det.

 

Jeg røyker forsåvidt ikke hasj nå lenger, men har prøvd det nok ganger til at jeg føler jeg har rett til å uttale meg om saken.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...