Qwseyvnd Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Klarer ikke å starte kommandolinjen mappen til Flight Sim 2002 "winex fs2002.ex"e skulle være sånn, men da får jeg en "feilmelding" [root@localhost root]# cd /mnt/windows/Spill/FS2002_PRO_2 [root@localhost FS2002_PRO_2]# winex fs2002.exe bash: winex: command not found [root@localhost FS2002_PRO_2]# wine fs2002.exe wineserver: chdir /root/.wine : No such file or directory sånn skrev jeg, hva er galt? Vær så snill å hjelpe fordi jeg er snart målet... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 1. Ikke kjør som root 2. Prøv å kjøre wine ( uten noe etter ) en gang som bruker. 3. Du burde kopiere spillet fra ntfs partisjonen, siden den kanskje vil skrive til noen filer. 4. Sjekk at ~/.wine/config er satt opp riktig. ( nano ~/.wine/config Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 nano: not command found...? sjekket nano --help ingen kommandoer, betyr program fins ikke nano. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 den nyeste winex'en heter jo ikke winex, men winex3. Prøv å skrive det istedenfor bare winex. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 winex3 og winex fins ikke, bare wine...den har også DirectX 8 støtte. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 [root@localhost root]# wine wineserver: /root/.wine/config is not a valid registry file wine client error:(nil): recvmsg: Connection reset by peer feilmelding, la en config fil, feilmelding? Er sant Linux er for fattige brukere og har fattige ressurser, jeg syns ikke Min mening: den er genialt når jeg vet hva jeg gjør...alt er gratis , M$ krever masse tusener for en dårlig produkt Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Tydeligvis kluss med oppsettet til wine. Se: http://www.winehq.com/Docs/wine-user/confi...wine-main.shtml Der er det detaljert beskrivelse hvordan ~./wine/config skal settes opp. Sjekk også faq hos winehq for tips. OG som sagt tidligere: Ikke kjør som root. Lag deg en vanlig bruker og kun bruke root når du gjør endringer på systemet. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 http://www.geocities.com/desktopmandrake/wine.htm Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Med SuSE gjør du i alle fall slik: winesetup For å sette opp wine. Deretter må du installere WineX 3 ordentlig fra rpm: rpm -Uhv <filnavn> Nå skal det funke å kjøre: winex3 <filnavn> Det er også mulig at du må installere FS2002 i wine... MarcelSB Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 8. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2003 prøvde rpm -Uvh winex-20030324-fr2.src.rpm Feilmelding [xx@localhost xx]$ su root Password: [root@localhost xx]# rpm -Uvh winex-20030324-fr2.src.rpm advarsel: winex-20030324-fr2.src.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID e42d547b advarsel: user dude does not exist - using root advarsel: user dude does not exist - using root 1:winex ########################################### [100%] Har installert winex før og problemet, klarte ikke å få vekk winex fullstendig, så må først fjerne winex ting, så isntallere på nytt rpm. ...anbefaler dere meg installere WineX Game Manager? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Du har nå prestert å installere source rpm pakken.. Det var mildt sagt bortkastet.. du skal ha winex*.i386.rpm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå