Hr. Strert Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei. Planlegger å sette sammen en ny stasjonær PC. Lurer på å kjøpe SSD på 40 GB til Win7 + evt. noen andre programmer og ha en HDD ved siden av. Alternativet blir å kutte SSD (som tross alt har lite plass og koster litt) og heller satse på kun én harddisk. Er det noen som har noen anbefalinger til hvilke HDD man da bør velge? Tenker i utg.pkt ca 1 TB størrelse. Sikkerhet er viktig samt selvfølgelig også fart, pris og lyd. Har i utg. pkt. sett på WD Caviar Green som 2. disk (i tillegg til SSD) da disse er ganske rimelige, men bør kanskje velge noe annet om jeg satser på kun 1 harddisk og kutter SSD. Forslag? Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei. Planlegger å sette sammen en ny stasjonær PC. Lurer på å kjøpe SSD på 40 GB til Win7 + evt. noen andre programmer og ha en HDD ved siden av. Alternativet blir å kutte SSD (som tross alt har lite plass og koster litt) og heller satse på kun én harddisk. Er det noen som har noen anbefalinger til hvilke HDD man da bør velge? Tenker i utg.pkt ca 1 TB størrelse. Sikkerhet er viktig samt selvfølgelig også fart, pris og lyd. Har i utg. pkt. sett på WD Caviar Green som 2. disk (i tillegg til SSD) da disse er ganske rimelige, men bør kanskje velge noe annet om jeg satser på kun 1 harddisk og kutter SSD. Forslag? har du råd kjøp WD Caviar Black 1-2TB (der er to versjoner men er nesten like raske begge) har du mindre råd gå for Green serien. har sjølv green serien på en av pcene mine og den er veldig rask og stille. mine 2 stk 2TB black i raid 0 yter over all forventing, ikkje heilt opp mot mine 2 stk 80gb intel x25m SSD disker i raid 0 (505 MB i sek muhahahahaha) Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar. Har kikket litt rundt. Ser ut som Samsung spinpoint F3 får god kritikk også. Verdt å satse på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå