Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

HJELP! kjæresten min er kanskje en alkis...

Gjest afraid17

Anbefalte innlegg

Gjest afraid17

jeg vil si at kjæresten min har et alkohol problem, men jeg vil gjerne høre deres synspunkter.

Jeg er 17 år og i et forhold med en gutt som nettop har blitt 18 år. Han har alltid vært glad i alkohol helt siden han var 13 år og han drikker ekstremt mye og stopper aldri, han kan også bli voldelig i fylla selvom dette er noe jeg ikke har opplevet. Vi har bare vært sammen i 2 måneder men vi har kjent hverandre litt fram og tilbake i flere år. Jeg har vært blind av kjærlighet. Jeg hadde ikke tenkt så mye over at han tok med alkohol i helgene når det bare var meg og han, trodde det var et engangs tilfelle (jeg tok feil).

En ekkel episode var i forige helg når han overnattet hos meg for første gang og vi var alene. Jeg tenkte at vi bare skulle kose oss med god mat og et,ET glass vin men jeg kunne tydelig se at han hadde med flere six packs med øl og vell så det.Han ga meg en vin kartong og sa at "jeg vil at du skal drikke opp den". Han presset meg til å drikke slik at han ikke var den eneste som drakk. Jeg var litt dum og tålte veldig lite den kvelden og drakk et par glass vin og ble drita, blackout.

Neste morgen husket jeg ingenting fra i går, og jeg hater å være full så var ikke i verdens beste humør, men det prøvde jeg å skjule. Men imidlertidlig var han irritert på meg fordi jeg sovnet med en gang når han ville finne på noe gøy. jeg fikk også vite og jeg så at han hadde drukket seg drita alene og drukket opp min vin samt alt det andre.Det var en klein og slitsom morgen for å si det sånn.

Nå har jeg netttop kommet hjem fra fra han siden jeg overnattet der. Jeg var skikkelig syk og forkjølet + jenteuka, men dette tok han lite hensyn til. Han tok fram øl og satt å drakk og etter hvert ble han mer og mer innpåsliten. JEg trengte å sove etter en sykt stressende dag men han måtte ta på meg og dulle med meg. også etter å ha hørt på alle sangene hans og sett på film og visst min kjærlighet til han sa jeg at jeg ville sove. Han bare "hva? kl er bare halv 11 jo, hva skal jeg liksom gjøre da??" . da sa jeg at det var litt egoistisk sagt og han sa unskyld da men han er litt egoistisk og bortkjemt. Så jeg la meg for å sove i mens han satt på pcen. Jeg fikk ikke sove å lå litt våken.

Han satt med ryggen til og og jeg så at han satt og drakk seg drita alene. Glass på glass med vin, ren styrting altså. Han drakk 5 halvlitere øl og 3 liter vin på liten tid. Skikkelig ubehagelig å se på. SÅ oppdaget han at jeg var våken, og kom bort og la seg ved siden av meg og begynnte å beføle meg over alt. Da sa jeg " jeg er ikke helt i det humøret nå, jeg trenger å sove" Da sa han " jævla drittsekk". jeg ble lei meg og sov såvidt.

Han tar ikke hensyn til mine behov og han må alltid ha alkohol inni bildet og se hva det gjør med han. Han har skillte foreldre og det virker som om de driter i hvor mye han drikker. Jeg må ta det opp med han fordi jeg vil ikke være i et slikt forhold. Forholdet vårt er snart ødelagt hvis ikke han skjerper seg. Hva skal jeg gjøre? han drakk seg drita midt i uken nylig og. Har han et alkoholproblem? hjelp:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man drikker alene, bare for å drikke så har man et stort problem. Da altså ikke å ta seg en pils eller 2 til fotballkampen eller litt vin/likør o.l men når man som du sier styrter store mengder alkohol. Det virker som at han har et sterkt ønske om å bli full veldig ofte og i situasjoner der det ikke er normalt eller fornuftig å drikke på. Jeg vil si han har et veldig veldig stort problem og at du må ta et skritt til siden og vurdere hvordan din fremtid med denne fyren vil utarte seg. Du bør kanskje prøve å snakke med fagfolk da dette er en veldig delikat sak. Konfrontasjon og ultimatum vil ha liten effekt tror jeg. Det er på mange måter de samme problemene som går igjen hos andre rusmisbrukere.

Lenke til kommentar
Gjest afraid17

Jeg leste ikke gjennom innlegget ditt, men har du konfrontert han med problemene?

Jeg sa til han i går når han gikk for å hente seg mer øl " du trenger jo ikke å ta en til, dessuten skal du jo på byen i morgen og vi koser oss jo bare. Da svaret han " skal du liksom passe på meg som om du var moren min da? jeg vil ha øl" jeg orket ikke å krangle med han da og sa "okei, bare gå å ta deg en" men jeg håpet jo på at han skjønte at han bare skulle ta en til og ikke mer. jeg ga jo utrykk for at jeg ikke likte det. Men har ikke konfrontert han enda, bare sånne små kommentarer..:/ skal gjøre det da!

Lenke til kommentar
Gjest afraid17

til Bloodawake: tusen takk for et kjempe fint svar. Du beskriver alkoholmisbruket hans akkurat som det er. Han drikker på steder hvor det ikke passer seg og anledninger som bare en film kveld osv og han blir alltid drita. ååh det er så vanskelig:( jeg blir den første han får høre det fra men jeg vil jo bare at jeg og han skal ha det bra!

uff får håpe det går bra, ønsk meg lykke til.

noen siste råd`? uansett tusen takk alle sammen=) dere hjalp meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...