Runspack Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei! Trenger hjelp til å få fikset et hovedkort, det jeg vet er at det har ingen Bios men den har selve BIOS chipen. Det er et MSI K8T Neo 2 hovedkort og på BIOS chipen står det: 686 1999 © AMIBIOS SZ61 1218 så jeg regner med at det skal være AMIBIOS 686. Det krever et flash recovery og jeg har disketter i massevis, så det jeg da trenger hjelp til er å finne selve flash recovery fila og en guide for hvordan jeg gjør dette... Håper på raske og gode svar. Hovedkortet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Lag en oppstartdiskett, legg flash verktøyet og den nye biosen på disketten, Boot og flash. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Om BIOS er ødelagt kan du ikke få den "tilbake" med mindre hovedkortet har en funksjon som "Dual-BIOS" eller hva andre kaller det for å programmere/kopiere over en standard BIOS. Det eneste du kan gjøre er å få tak i en EEPROM som i utgangspunktet er flashet med riktig kode og bytte BIOS chipen. De kan kjøpes på nettet, men er relativt dyre, USD 100. Endret 13. mars 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det holder med å opprette 1 tråd. Den andre tråden er slettet, svaret i den er flyttet over hit. Send meg en PM om man skulle ha noe spørsmål. Lenke til kommentar
Runspack Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Fant d ut selv, var bare å ta det lille batteriet ut noen få sekunder for å så sette det inn igjenn. Endret 15. mars 2010 av datating Fjernet usmakelig kommentar Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Hyggelig at du synes du selv er så fantastisk dyktig. Hvorfor gadd du å poste spørsmålet i det hele tatt spesielt når du spør om noe som ikke er noe problem, CLR CMOS heter det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 (endret) Fant d ut selv, var bare å ta det lille batteriet ut noen få sekunder for å så sette det inn igjenn. Hvis du hadde forklart feilen rett, som korrupt bios istedenfor manglende bios så kunne vi fortalt deg det. Endret 15. mars 2010 av datating Fjernet usmakelig kommentar i quoten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå