Gå til innhold

Windows Klassisk har tatt over Window 7 totalt

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg absolutt ingenting.

For ett par dager siden så forsvant Aero fra maskinen min, så begynte den å hoppe over til Windows klassisk. Jeg fikk kun feilmeldinger når jeg kjørte windows update.

Så jeg reintallerte maskinen, inkludert formatering av c:.

Men selv da så la klassisk visningen av Windows seg på med en gang. Og jeg får ikke satt den til Windows 7 Basic i det hele tatt.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Liker ikke utseende på Windows Klassisk og vil ha Win 7 utseende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var en dårlig PC dag.

Det skjedde ett eller annet under innstalleringen, slik at den gamle Windows 7 innstallasjonen la seg på en disk, og den nye på en annen, slik at den hentet inn en del av de gamle innstillingene.

Måtte reinnstallere enda en gang, og nå er det slik det skal være.

Men flaks at når den tok en annen disk at den tok den ene som det ikke lå noe viktig på.

Lenke til kommentar

Da var problemet bare at du boota fra feil disk?

Det å installere Windows med flere disker tilkoblet er som regel en dårlig ide. Hvis man ikke vet nøyaktig hvordan dette fungerer (og det er det ikke mange som gjør) så er det best å koble vekk alle andre disker mens man installerer.

Men problemstillingen du beskriver, "hentet inn en del av de gamle innstillingene", er ikke kjent. 

Lenke til kommentar

Startet du installasjonen rett fra windows da, og valgte oppgrader?

Om du startet opp pcen fra W7 DVD plata og valgte en "clean install" altså egendefinert installasjon, så kan du umulig få med deg noen innstillinger fra den gamle installasjonen.

Ellers er det klassisk det med at du ikke har kontroll på hvor du installerer, og det blir kluss med disker og slikt.

Ikke at det hjelper at vi sier det nå da... :roll:

Lenke til kommentar

Har aldri hatt innstallasjons problemer før.

Jeg testet først å starte fra Windows, man så kun at jeg kunne oppgradere der. Så jeg gjorde det normale i stedet å ta det via bios.

Jeg har 2 SSD disker, som er lette å kjenne igjen pga størrelse, og det stod lett synlig at den ene var "C:" og den andre het "Spill SSD". Jeg valgte "C:".

Jeg formarterte den som het "C:" og la de inn der. Men det havnet da på "Spill SSD", mens en del andre ting havnet på "C:", det virket for meg som at den la den gamle som backup på "C:", og den nye på "Spill SSD".

Det jeg gjorde under neste innstallasjon, som jeg ikke hadde gjort, og som nok kanskje var grunnen, var at jeg ikke slettet partisjonen, også inkludert de 100 mb den satt til side. Dette gjorde jeg, og nå funker det. Har ikke vært borti den 100 MB den legger til side for noen ekstra filer. Har innstallert både XP og Vista ett utallige ganger. Dette er noe nytt ved Win 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...