dal3bo Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Manifolden fra statene passer ikke... Billigste løsning er 1000,- for en brukt en + 700,- i arbeid. Har ikke rekt å finne ut hvor mye sveising koster, men tipper det kanskje er litt billigere. Men er det noe mer jeg kan gjøre når jeg har manifolden er ute (hvis den skal sveises)? Den er jo dekket av rust så er det noe man kan ha på for å hindre mer rust? Og kan man ha på noe lakk eller lignende (helst krom tenkte jeg)? En manifoild bør ikke sveises da disse er laget i støpestål, 99,9 sikkert at sveisen blir udugelig... Å lakke en manifoild er og en dårlig ide, isåfall om du skal gjøre det bør du sandblåse den og lakke rett på stålet med eksoslakk (varmebestandig til 900 grader) de er skjeldne og finne i annet enn sort. Endret 17. mars 2010 av dal3bo Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Men er det noe annet man kan gjøre da? Hvis jeg får en brukt en uten sprekk kan den behandles med noe? For manifoldene er visst ikke så bra laget og sprekk er visst et litt vanlig på disse bilene. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Men denne her som ble linket til tidligere. Der står det "Inkl. Kat Ersatzrohr". Jeg kan ikke tysk, men betyr ikke dette et rør som erstatter katalysator? Noe som igjen betyr jeg kan bruke den kat'en jeg har eller ny istedenfor det røret eller hva? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Anyone? Og trenger grenrør å være TUV- godkjent? Ser ikke at det er nevnt. Lenke til kommentar
avo Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Om det er et orginalt grenrør til bilen din, tror jeg ikke det spiller noen rolle med Tüv eller ikke. I alle fall er det ingen som ser etter slikt på PKK. Om det kan sveises eller ikke - Tja, er det en støpt manifoil er det ikke så lett, men fullt mulig, er det sveiset orginalt - ikke noe problem, dvs om ikke det har rustet så mye at det ikke er noe gods igjen å sveise i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå