Golwon Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har 4 stk alu.felg som er litt kantkjørt, men har hørt at dette er noe man kan reparere selv. Dette ved å pusse ned de skadde områdene, smøre på en "masse", pusse den fin og glatt for så og lakke felgen. Er det noen som vet om dette stemmer? Og om det stemmer, hvor kan jeg skaffe denne "massen" og lakken? Takker for en hver tilbakemelding. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg har 4 stk alu.felg som er litt kantkjørt, men har hørt at dette er noe man kan reparere selv. Dette ved å pusse ned de skadde områdene, smøre på en "masse", pusse den fin og glatt for så og lakke felgen. Er det noen som vet om dette stemmer? Og om det stemmer, hvor kan jeg skaffe denne "massen" og lakken? Takker for en hver tilbakemelding. reparerte mine gamle magnesium Abarth felger med et stoff som jeg ikke husker navn på. hmmm det var et 2 komponent stoff som var "sølvfarget" super steel eller noe slikt hette det. kjøpt på bilextra. viss du pusser ned og er nøye med å rense der det skal feste seg, så sitter som F. mine var ganske ødlagt kant på. felgen fikk herde i 3 dager i varmt rom før lakkering og et døgn til for lakken. so vart dekkene lagt på. var bekymret for at dekken skulle "kippe" av plast stålet når dekket vart fylt med luft men det gikk bra. bildet av felgene. ignorer den fiaten det står på :-D Endret 13. mars 2010 av DArkwIng Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 OK, takker for tilbakemelding. Men jeg skulle gjerne ha hatt navnet på det 2 komponent stoffet. Ingen av de lokale forhandlerne jeg har snakket kjenner til noe slikt stoff BTW: Fin Fiat Lenke til kommentar
Rick Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Du kan bruke helt vanlig spakkel til dette arbeide, gjort det på opptil flere felger uten noe som helst problem. Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 Du kan bruke helt vanlig spakkel til dette arbeide, gjort det på opptil flere felger uten noe som helst problem. Ok, takker. Skal prøve meg frem og se hvordan det går. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Du kan bruke helt vanlig spakkel til dette arbeide, gjort det på opptil flere felger uten noe som helst problem. Bør man ikke velge noe som er litt elastisk? Vanlig sparkel vil vel sprekke opp alt for fort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå