markuskm Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Maskinen min funker sånn passe....slår seg av i ny og ned, kommet frem til at den blir overophetet,så det er ikke det jeg lurer på. For å sjekke temperaturen så lastet jeg ned SIW. Der ser jeg også spenningen og det er nå jeg kommer til spørsmålet mitt: Er det riktig at -12V ligger på rundt -7V og -5V ligger på ca -11V? Ser at +12V og +5V ligger på henholdsvis 11.8V og 4.95V. Maskinen er en Acer Aspire så jeg har ikke bygget den selv. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Maskinen min funker sånn passe....slår seg av i ny og ned, kommet frem til at den blir overophetet,så det er ikke det jeg lurer på. For å sjekke temperaturen så lastet jeg ned SIW. Der ser jeg også spenningen og det er nå jeg kommer til spørsmålet mitt: Er det riktig at -12V ligger på rundt -7V og -5V ligger på ca -11V? Ser at +12V og +5V ligger på henholdsvis 11.8V og 4.95V. Maskinen er en Acer Aspire så jeg har ikke bygget den selv. Hei! Det var veldig store avvik på de målinger du viser til på minus siden, så det virker å være helt "på jordet". -5 er så stort som til minus 11, det virker litt rart. Men hvis det er blitt slik, så er det i alle fall en feil noen steder. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) -12V og -5V brukes veldig sjelden på nyere hovedkort ( det samme gjelder vel på bærbare ). Se litt nedover på denne linken http://www.hardware.no/diverse/overklokking/stromforsyninger.html Endret 13. mars 2010 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ja. man kan se bort fra disse verdiene. De negative spenningene er ikke koblet til. De positive er helt OK. Lenke til kommentar
markuskm Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Takk for hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå