DyrtDyr Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (et alvorlig spørsmål) Kunne Gud varme maten sin så varm at han kunne ikke spise det? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Spiser Gud mat? Jeg tviler. Hvorfor i alle dager skal han kaste bort tiden på noe så triviellt? Gitt at han eksisterer og at han har de evnene det sies at han har, så kan han sikkert legge forholdene til rette for at han kan varme opp maten så varm at han ikke kan spise den. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det omnipotente paradoks. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg fant selv dette problemet som barn da jeg tenkte det ville være morsomt å være allmektig.. Hvis jeg ville ha et kakestykke som var uendelig godt, hvordan kunne jeg da få til et enda bedre kakestykke senere?? Det måtte jo være noe galt med minst ett av bakverkene! Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Med tanke på at det finnes over 400 episoder bør du være litt mer presis. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Allvitenhet.. En av Guds egenskaper som kunne vært kjekt å ha her. Endret 13. mars 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Brandt Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (et alvorlig spørsmål) Kunne Gud varme maten sin så varm at han kunne ikke spise det? Spørsmålet er feil. En gjenstand kan ikke både ha egenskapen "spiselig" og "uspiselig" samtidig, da det ene utelukker det andre. Slikt er bare tøys, på linje med andre språklige meningsløsheter som "en rund firkant", "varm kulde" og "en svart hvitfarge". Nonsens er nonsens, uansett hvor stor kraft man måtte ha. For ordens skyld, her er Store Norske Leksikons definisjon av nonsens: nonsens, uttalelse eller påstand uten fornuftig mening, vås, vrøvl. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Tråden er ikke i hengold til de regler som gjelder for posting i religion og stenges derfor (regler finnes i sticky). MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg