Digidice Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg hadde en krig med dem selv her for noen år tilbake om et skjermkort som plutselig tok kvelden. Dem va ikke mye villig til og gi meg nytt nei, men etter jeg fikk opp en post her som ble ganske lang så dukket dem opp og komenterte i posten at dem skulle erstatte det, etter da fikk jeg pengene tilbake. Så dem lese nok og følger med under denne forumavdelingen. Dårlige greier av dem og tulle sånt, er ikke det bevist at du har skylden så selvfølgeligt skal du ha nytt kort. Uff nei bruker andre butikker jeg en dem, og har bygd nye systemer i hau og hammer så dem har sikkert mistet 30 nye tusen etter jeg bygget min nye pc for ikke lenge siden. Haha, takk for forum og tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Det har blit litt surr skjønner jeg. Delene blei kjøpt 21.12.2009 Delene består av:MIST, 800W,Intel Core i7 920 2,66Ghz d0,Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3 6GB,Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58,Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 Pc blei satt sammen av en Pappa kjennr som har bygget pc å servere i 30 år. Så det blei gjort sikkelig. Pc har virket helt greit siden den blei satt opp, vært litt små buggs med grafikken av og til men. Satt og spillte Cod4w2 en natt,så sa det poff og pc slo seg av med en gang. Fikk med meg at det var en liten flame eller hva jeg skal kalle det da.. Ja jeg bruker samme Hovedkort med et 5850 kort i samme porten uten noen problemer.. Endret 22. mars 2010 av Chrisss Lenke til kommentar
jogamaster Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Ny mail fra Netshop. Jeg blir målløs jeg! Det tar ikke fyr i en skjermkort uten videre. Svidde merker i PCIe på skjermkortet er typisk hvis man ikke har satt kortet helt nedi sporet og det blir belastet. Dette har vi selv testet da vi har hatt lignende tilfeller. Feilen kan komme av feil spenning i hovedkortet også, men da vil du se brennmerker i PCIe sporet. Dersom det kun er skjermkortet som er brent, er det nesten garantert feilmontert. Som andre har sagt her må Netshop kunne bevise at du ikke har satt kortet riktig ned i PCI express plassen sin. Svaret fra Netshop synes jeg virker til å komme fra en noe uerfaren service teknikker som enda ikke har funnet ut at av og til så skjer ting man ikke skulle tro kunne skje. Jeg har selv som elektronikkutvikler sett at produksjons prosessen av kretskort ikke alltid gir 100% like kretskort og slike problemer kan faktisk oppstå av seg selv etter litt tid. Så hvordan kan de bevise at det er du som ikke har montert det riktig? En annen ting er: PC komponenter er jo laget for at "vanlige" folk skal kunne sette dem inn. Om de går i stykker av at det ikke er plugget inn godt nokk så er det jo en slags design feil en plass, å da er det ikke din feil at produsenten ikke har sikkret kortet godt nokk. Altsa kortet er jo sikkret slik at det ikke er mulig å sette det feil vei. Om du da sager et ekstra hakk får å få sette det veien du ønsker så skal jeg være enig i at man ikke skal få erstattning, men om kortet ikke tåler å gli ut av kontakten synes ikke jeg det er laget godt nåkk med tanke på bruker gruppen. Nå er det slik at de påstår at du ikke har satt kortet skikkelig ned i sloten. Men hvorfor ser det ut som det har brent over nederste kontaktpunkt da. Ved dårlig kontakt vil jo varmen utvikles der hvor det er størst elektrisk motstand. Men det er litt vanskelig å bedømme fra bildene. Men ved dårlig kontakt her ville nokk også PC express plassen sine kontakter bli en god del brente. Etter mitt sysnpunkt er det viktigste: 1. De må bevise at det ikke er noe annet enn feilmontering som vil føre til dette. 2. Begynner kortene å brenne av å ikke være skikkelig montert så må det stå nevnt overalt at man skal trippel sjekke at kortet er virkelig godt nåkk nedi. Lenke til kommentar
Nohabla Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg ville prøvd og ringe dem, da treffer du sikkert på en annen saksbehandler som kan se på saken med nye øyne, hun du har mailet med har tydligvis gjort seg opp en mening som hun ikke er villig til å endre. En god beskrivelse av problemet og hendelsesforløpet frem til "ulykken" oppstod er ofte avgjørende for hva utfallet blir. Slik du legger det frem i post #42 syntes jeg gir en ganske god beskrivelse på at det er en produktfeil og ikke en brukerfeil. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Man skrur da kortet fast, pluss har avstandsskruer bak hovedkortet så kortet er der det skal. Det skal mye til og 59 tommeltotter for å sette noe feil med tanke på avstand. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Hadde det vært min feil så hadde jeg ikke sendt inn heller.Men jeg og han som har bygget pc menter at korte har vært dårlig fra første stund av. Hei Det tar ikke fyr i en skjermkort uten videre. Svidde merker i PCIe på skjermkortet er typisk hvis man ikke har satt kortet helt nedi sporet og det blir belastet. Dette har vi selv testet da vi har hatt lignende tilfeller. Feilen kan komme av feil spenning i hovedkortet også, men da vil du se brennmerker i PCIe sporet. Dersom det kun er skjermkortet som er brent, er det nesten garantert feilmontert. Mvh John Egil Netshop.no Det har kommet en ny på saken ser jeg. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Synes Netshop fremstår lite profesjonelt her. Det er tydelig at de har gjort seg erfaringer med brente kort i forbindelse med at de setter sammen PC for kunde. Feilen har da oppstått umiddelbart, eller i alle fall under "testperioden" før forsendelse til kunde. Det som her er snakk om er et brent kort etter mange måneders bruk, og kan ikke sammenlignes med deres "fremprovoserte" feil som de henviser til. Det var en annen som var inne på det: Dersom det hadde skyldtes at kortet var for dårlig satt inn så hadde varmeutviklinga vært akkurat der pinnene på kortet er i berøring med motstående pinner i sokkelen. Det skulle forundre meg mye om pinnene i sokkelen hadde overlevd dette. Du ville i alle fall sett svimerker i sokkelen også. Slik jeg ser det er det enten en eller annen komponent som har forårsaket dette eller en feil med en bane i kortet. Det er jo store strømtrekk det er snakk om så det skal vel ikke store tverrsnittsforandringen til i en bane før varmeutviklinga blir for stor (altså produksjonsfeil). Ikke gi deg på denne. Netshop sitter med bevisbyrden, og det de så langt har fremsatt holder ikke mål. Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 hei, Jeg tror du vil være tjent med å få en uttalelse fra den personen som har hjelpet deg med å bygge pc'en for deg, rett og slett fordi han har mer tyngde bak det han sier, siden han kan utstyr og kan fortelle dem at dette har han drevet på med i 30 år. han behøver ikke uttale seg som den som satt systemet sammen, men som en "ekspert" som har sett på skaden av utstyret. Jeg ville nok også ha tatt kontakt med forbrukermyndighetene på dette stadiet, forbrukerportalen.no ring dem eller send en e-post og spør om råd, kanskje de kan hjelpe deg. ut i fra det som synes på bilden(det er litt dårlig oppløsning) så ser det helt klart ut som om kortet har vært skikkelig på plass, ellers ville svimerkene ha vært lenger nede på pinnene, som flere andre har nevnt. og som også andre har nevnt, hvis kortet er sikret med festeanordningene på kabinettet og har klikket på plass i bakkant, så kan det ikke skli ut med mindre noen løsniner skruen/klemmer på kabinettet og drar noe for jxxxxx i det mens maskinen står på(power plugget i). Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Manglende serienummer er ikke grunn god nok til å avvise en reklamasjon. Garanti, ja. Reklamasjon, nei. Det er vel heller motsatt, garantien er det fabrikken som står bak men reklamasjonen er det forhandler som er ansvarlig for, om man ikke skal kreve serienummer kan man jo i teorien levere inn ett kort kjøpt i ett annet land og låne en kvittering fra en kamerat for å vise at det er kjøpt i den butikken. Om det viser seg at kortet har ett serienummer som tilhører en batch som er solgt i ett annet land så skal ikke det belastes norske forhandlere. Jfr. forbrukerkjøpsloven må du kun sannsynliggjøre at du har kjøpt produktet hos forhandler. Så lenge du har en kvittering med produktets navn, så holder det i lange baner. Det er ikke et krav om at serienummer må være påført produktet. Hvordan forhandler må forholde seg til leverandør er knakendes likegyldig for forbruker. Jobber selv i butikk. Endret 28. mars 2010 av Nuffern Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hva med å ta det direkte med produsenten? Di vet nå hva di driver med.. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Hm, sende det til usa ? Da ser jeg vel aldri det kort igjen tror jeg... Hakke fått noe fler svar fra Netshop heller. Syns virkelig det her er useriøst. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Alternativet er å opprette en sak hos forbrukerrådet. Ser ikke ut som du kommer lenger med netshop.. Du kan jo kontakte produsenten og høre hva di sier,du trenger ikke å sende det uten at di kanskje vil se på det... Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hvordan endte dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå