nietzsche Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Som tittel sier er jeg på utkikk etter en 13" som skal brukes hovedsaklig til skolearbeid, men som også burde kunne brukes til å kjøre spill. Tidligere har jeg hatt en HP Pavilion dv9500 som jeg har vært godt fornøyd. Derfor lurer jeg på om jeg skal gå for enda en HP. Likevel synes jeg det er litt kjedelig å kjøpe en klin lik bærbar (selv om sikkert en del smådetaljer er forandret). Derfor har jeg sett litt på ASUS sin UL30A, men ser at denne ikke har noe dedikert skjermkort, og at den derfor ikke helt vil tilfredstille mine krav. Jeg har satt øye på HP sin dv3-2390, da denne virker grei i forhold til hva jeg er ute etter. Før jeg kjøper ny vil jeg gjerne høre med dere om dere har noen andre forslag - mitt budsjett er på maks 8000 kronasjer. Skjermen skal være på 13", og den burde kunne brukes til å kjøre litt nyere spill. På forhånd takk! Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Du har jo asus ul30vt som har et bedre skjermkort for spilling http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574442 Men den hp`en der er nok raskere ja men sikkert ikke så bra som asusen på batteritid. Kommer an på hva man trenger hvis ytelse er viktigere enn batteritid så er nok dm3 et bedre valg. Lenke til kommentar
nietzsche Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Her kommer nok ytelse fremfor batteritid. Det skjermkortet som følger med UL30VT kan vel ikke være heftige greiene, med tanke på at det kun er et pristillegg på 200kr fra UL30A versjonen som ikke har dedikert skjermkort (64 Wh batteri)? edit: Hvor stor forskjell er det på GeForce G210 og Radeon HD4550? Endret 13. mars 2010 av Gree9 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Her kommer nok ytelse fremfor batteritid. Det skjermkortet som følger med UL30VT kan vel ikke være heftige greiene, med tanke på at det kun er et pristillegg på 200kr fra UL30A versjonen som ikke har dedikert skjermkort (64 Wh batteri)? edit: Hvor stor forskjell er det på GeForce G210 og Radeon HD4550? g210 er faktisk litt raskere,sjekk her http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html Men prosesoren i dv3 er jo nesten dobbelt så rask som den i asus men så er jo prosesoren i asus ulv prosesor, som betyr at den trekker lite strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå