Gå til innhold

Kabal / freecell for Mac

Anbefalte innlegg

Hallo

Finnes den versjonen av FreeCell (kabal) som kommer med Winodws 7 til Mac?

Har ikke brukt Mac så lenge, men finnes det en måte å endre mus-innstillinger slik

at musen oppfører seg som i Windows? Alle som kjører Mac og bruker mus sitter vel ikke

med default mouse behaviour?

Iwonder :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned Freecell her.

Instillinger på mus kan justeres under System Preferences.

Takk for tipset, men dette er ikke samme freecell som i Windows 7 (Vista).

Angående mus. Det er ikke hvilke mus som går an å bruke jeg var på jakt etter, men hvordan musen fungerer i MAC (har en iMac 21") og den som følger med sammen med default innstillinger er mildt sagt elendig.

Forskjellen mellom mus i Windows og mac mus ? :p prøv

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom mus i Windows og mac mus ? :p prøv

Jeg lurer fordi jeg vurderer å kjøpe Mac, jeg har ikke tenkt å kjøpe en Mac for så å finne ut hva jeg ikke liker ved den.. Capish?

Ok. In caso affermativo, si dovrebbe seguire questo thread

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en «vanlig» mus får du «vanlig» oppførsel, Kaktuz. Ikke noe å bekymre seg for. Jeg er blant de som har brukt Apple-produkter såpass lenge at jeg stadig er allergisk mot høyreklikking, men har skjønt at de fleste andre ikke er like puritanske.

Hvilke innstillinger er det som er så problematiske, ExNihilo?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker en «vanlig» mus får du «vanlig» oppførsel, Kaktuz. Ikke noe å bekymre seg for.

Det er helt feil - OS X har helt klart et problem med mus. Her er en omfattende artikkel om problemet. Det skyldes vel hovedsaklig mangel på "museaksellerasjon". Dette irriterte meg i alle fall kraftig når jeg brukte Mac (Mini), og gav meg ikke akkkurat et spesielt bra inntrykk av OS X - det skal liksom være så brukervennlig, men feiler på det som er mest basic av alt, musen?

Jeg fant imidlertid to løsninger som reduserte problemet. Første var et ekstraprogram, men dette koster jo selvfølgelig penger. Ikke fungerte det perfekt heller. Den andre og beste løsningen er kun aktuell om du har en PC på i samme området, siden du må koble musen til PC-en, og dele musen over nettverket. Synergy.

Edit: Jeg tar forbehold om at originale Apple mus fungerer bedre, men er ganske sikker på at dette er software problem

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hvis du bruker en «vanlig» mus får du «vanlig» oppførsel, Kaktuz. Ikke noe å bekymre seg for. Jeg er blant de som har brukt Apple-produkter såpass lenge at jeg stadig er allergisk mot høyreklikking, men har skjønt at de fleste andre ikke er like puritanske.

Hvilke innstillinger er det som er så problematiske, ExNihilo?

Vel.

Lurifaksen er inne på det jeg mener "Museaksellerasjon".

Hvilke innstillinger som er problematisk? Bruk en hvilken som helst Windows PC. Start programmer, klikk rundt omkring (bruk musen).

Bytt så til en Mac og gjør det samme. Du bør merke stor forskjell....

En som er "oppvokst" med Mac vet vel kanskje ikke hva man går glipp av.

FreeCell anyone ? :-P

Endret av ExNihilo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...