diskurs Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har hatt et HTPC-oppsett siden høsten 2006 og ønsker å fornye det ganske kraftig nå. Jeg har funnet ca delene jeg ønsker å gå for, men ønsker gjerne noen tips hvis det er noe som med oppsettet skurrer eller burde vært annerledes. Det jeg vurder å kjøpe: Kabinett Silverstone SST-LC17B - 1025,- kr Strømforsyning Silver Power SP-SS400 400W PSU - 449,- kr Hovedkort MSI H55-GD65, H55, Socket-1156 - 1065,- kr Prosessor Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530 - 995,- kr Minne Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB - 895,- Operativsystem Windows 7 Jeg har i dag allerede følgende deler som jeg ønsker å beholde: Dekoder for Canal Digital Digital Everywhere FloppyDTV-S2 Dilog Conax CAM Harddisk Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB Filserver En linux-boks med alt av filmer og musikk DVD-spiller En eller annen grei nok intern DVD-brenner Styringsenheter Speed-Link Media Remote Control, MCE Logitech Cordless Desktop EX110 Logitech Cordless Freedom 2.4 Joystick Mediasenter-programvare MediaPortal TV og lyd En god gammel 40" 720p Samsung LCD Et billig Pioneer-surround-anlegg Litt om bruk idag og i fremtiden: Vanlig tv-tittingHar ikke hatt mulighet til å bruke HD-kanaler enda, men dekoderen skal i teorien ta det[*]Ser mye 720p-film Har 720p-tv nå, men ønsker å kunne se 1080p uten problemer[*]Ser DVD Idag er det vanlig DVD som gjelder, men ønsker at oppsettet skal kunne støtte Blu-ray når jeg bytter ut DVD-brenneren[*]Hører mye på musikk Har et billig lydanlegg idag, men ønsker god lyd ut fra pcen[*]Komplett mediasenter med én eneste fjernkontroll Digger å kunne styre absolutt alt av media (tv, film, musikk, bilder, nyheter, vær, osv) fra en og samme fjernkontrollen Noen tanker? Lenke til kommentar
diskurs Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Hmm..ingen motargumenter mot forslaget hvfall. Får vel bestille det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå