NorvegianDad Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Hei! Jeg har et stort problem, C: vil ikke funke, får beskjed at "The file or directory is corrupted and unreadable" Jeg har lagret masse skolearbeid på den PC'en, er det mulig å hente det frem igjen? Jeg har prøvd Windows sitt automatic repair. Acer Aspire 5920G Windows Vista32 bit Jeg har ikke særlig lyst å bruke system restore... EDIT: Jeg prøvde å ta en System restore, men den fant ingen restore punkter, de ligger vel mest sannsynlig på c:\. Det går heller ikke an å ta windows complete PC restore, får feilmelding (0x80071126) Får heller ikke bruke windows memory diagnostic tool, men jeg kommer inn i command prompt på d:\ Endret 13. mars 2010 av NorvegianDad Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Nja,det finnes programmer som kan redde data, Spinrite på www.grc.com er et av de billigere og bedre men om du finner igjen det du er ute etter det er en helt annen sak. Nå har du ihvertfall lært at man skal ta backup av data man ikke vil miste. :!: Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har backup av det lastet opp på nettet og på minnepinne, men det er ikke helt oppdatert. Blir sikkert litt tapt arbeid... Jeg har også laget restore point, men maskinen finner det bare ikke. :/ I begynnelsen av system recovery options programmet blir jeg bedt om å legge inn drivere, av typen setup information. Men jeg finner faktisk ingen, det er en slags partionddisk på 10GB men finner ikke noe der. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg har backup av det lastet opp på nettet og på minnepinne, men det er ikke helt oppdatert. Blir sikkert litt tapt arbeid... Jeg har også laget restore point, men maskinen finner det bare ikke. :/ I begynnelsen av system recovery options programmet blir jeg bedt om å legge inn drivere, av typen setup information. Men jeg finner faktisk ingen, det er en slags partionddisk på 10GB men finner ikke noe der. har akkurat reddet en laptop til en kammerat for ikke så lenge siden. det du trenger er dette paragon free backup and recovery kan lage en bootbar usb stick eller CD som du kan boote fra og ta backup av dine data mot en usb disk eller veldig stor usb stick. viss du er heldig kan du klare å ta backup av hele disken og du kan kjøpe deg en ny bedre og større disk å putte tilbake i laptopen og kjøre over imaget av den gamle disken og pcen vil fungere som normalt. viss du har flaks og viss ikke kan du fortsatt hente ut enkelt filer på en annen pc i paragon free som du har installert der. Redigert: det viser seg at paragon sine sider er nede. men du får tak i det her Endret 13. mars 2010 av DArkwIng Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Så med det programmet kan jeg hente ut data fra harddisken som er korrupt? Har aldri sprettet en laptop før, men det er vel en første gang for alt Men før jeg gjør det, skal jeg høre med butikken jeg kjøpte den hos på mandag, kjipt å være uten den bærbare frem til det. Trenger absolutt laptopen oppe å gå til torsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå