Gå til innhold

Hvordan kabler trenger man for å kunne spille musikk fra mobilen på bilstereoen ?

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier vel egentlig alt jeg lurer på. Fant ingen annen tråd som spurte om det samme, så derfor startet jeg en. Så da er spørsmålet mitt:

Hvordan får jeg hørt på musikk på/fra mobilen i bilen ? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen sier vel egentlig alt jeg lurer på. Fant ingen annen tråd som spurte om det samme, så derfor startet jeg en. Så da er spørsmålet mitt:

Hvordan får jeg hørt på musikk på/fra mobilen i bilen ? :-)

kommer jo ann på mobilen din og anlegget i bilen.

du kan jo få tak i radiosendere som du kobler til jack utgang på f.eks telefonen så tar du inn signalet på radioen til bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

da er det mulig du kan koble til med jack-jack, du må nesten finne ut hvordan bilsteroen er, om den har jack inn.

Lenke til kommentar

hvis du har et lite rudnt hull forran på spilleren som det typisk står AUX på så kan du nok bare ta en kabel fra mobil til spiller og plugge den der.

hvis ikke så må du bak på spilleren å koble til en kabel som du strekker inn i kupeen så den ligger greit i forhold til hvor du kan legge fra deg mobilen.

Lenke til kommentar

hvis du har et lite rudnt hull forran på spilleren som det typisk står AUX på så kan du nok bare ta en kabel fra mobil til spiller og plugge den der.

hvis ikke så må du bak på spilleren å koble til en kabel som du strekker inn i kupeen så den ligger greit i forhold til hvor du kan legge fra deg mobilen.

Sett at den har kontakt for det.

Lenke til kommentar

Sett at den har kontakt for det.

hvis den har det?

hvis den har tilkobling forran trenger du bare en minijack kabel, hvis den har tilkoblingen bak, er det mesdt sannsynlig i form av RCA(phono(rød og hvit plugg)) da trenger du en RCA til jack kabel, som vis det var meg ville lagt fra bak spilleren til inn i hanskerommet.

kan jo og være snakk om at RCA/linje inn går på iso kontaktene til spilleren da blir det nok mer stress og mulig man må lodde litt.

du må og ha ut spilleren for å koble dette. men det er vanskelig å vite hva man kan få til når vi ikke vet åssen spiller det er snakk om

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig, spesielt på billigere og innebygde cd-spillere at de ikke har linjeinngang i det hele tatt, dine metoder virker kun om den har linjeinngang.

Om den ikke har det må man ty til en fm-sender eller begynne å brenne cder.

det er derfor jeg tar forbehold om at vi ikke vet hva slags spiller TS har når jeg skriver det jeg skriver.

ang FM sender så er det allerede tipset om fra meg lengre oppe.

Lenke til kommentar

Tusen takk for mange svar! Da får jeg vel bare spørre en kompis om han kan fikse det for meg, siden jeg tydeligvis må bak stereoen, siden det ikke er noe input til no minijack ellerno sånt.. :) Uansett, tusen takk for hjelp :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil denne kabelen passe til ipod touch også? Jeg så en helt lik kabel fra Apple men der fungerte ikke kjøplinken + at portoen var svindyr. Skal koble Ipod-touch til bilstereoen min som er kapabel for mp3 spillere.

Postet bare her siden det går nesten på det samme....

Er dette den samme kabelen?

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Vil denne kabelen passe til ipod touch også? Jeg så en helt lik kabel fra Apple men der fungerte ikke kjøplinken + at portoen var svindyr. Skal koble Ipod-touch til bilstereoen min som er kapabel for mp3 spillere.

det der er en helt standard kabel som du kan få kjøpt på biltema eller clas for under 100Kr

vis du kan plugge i headsett/øreplugger med den tilkoblingen i ipoden din og få lyd vil du og få lyd ut vis du bruker en slik kabel i mellom ipod og bilstereo(så lenge det er en inngang og ikke utgang på spilleren da :p )

Lenke til kommentar

det der er en helt standard kabel som du kan få kjøpt på biltema eller clas for under 100Kr

vis du kan plugge i headsett/øreplugger med den tilkoblingen i ipoden din og få lyd vil du og få lyd ut vis du bruker en slik kabel i mellom ipod og bilstereo(så lenge det er en inngang og ikke utgang på spilleren da :p )

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...