Gå til innhold

Alt er i orden, men ting blir stadig blokkert

Anbefalte innlegg

Jeg sitter da her med min 2-3 år gamle SpeedTouch 546T2 Routermodem, som jeg har hørt at skal være så veldig bra og pålitelig. Ifølge telenors kontakt-tlf skal de ikke ha mottatt noen klager på denne, og den skal være den kraftigste, tross alderen. Jeg har riktignok et problem - Mange programmer fungerer rett og slett ikke. Her er følgende programmer jeg kan komme på i farten som ikke fungerer:

-Hamachi (Ikke prøvd på minst et år, nå, men har ikke fungert noe særlig på lenge. Virket så smått da det var helt nytt for meg).

-Heroes of Newerth - Her får jeg logget inn, men kan ikke koble til serverene og oppdatere listen over spill, samme gjelder Battlefield 2 Demo (Har ikke prøvd med full versjon, men vil anta at det samme problemet vil vise seg).

-Ventrilo og Teamspeak - Disse programmene er begge blokkerte. Jeg får naturlig vis åpnet dem, men får ikke koblet til noen servere. Skype funker helt fint, riktignok.

-Garena (Et Warcraft 3-relatert program, laget hovedsaklig for Dota-spilling, så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei heller får jeg brukt nedlastnings-programmer som Limewire og Bearshare (Bare for å informere. Jeg lærte meg fort å Torrents var å foretrekke, uansett). Det relativt lite avanserte, men desto mer underholdende spillet Soldat blir forresten også blokkert, om det skulle kunne vise til noe.

Hittil har opptil flere personer (4 +/-) påtatt seg utfordringen å fjernstyre pc'en min, for å prøve å åpne porter, sjekke at brannmurer er av, og at alt er som det skal, men ingen skal hittil ha funnet noe problem i det hele tatt. Da jeg ringte Telenor servicetelefon skulle alt se i orden ut derfra, så ingen ting skal tilsynelatende være galt.

Ville satt stor pris på om noen hadde giddet å hjelpe meg ut med det her. Jeg er helt blank, og kan altså ikke hjelpe meg selv.

Takk.

Lenke til kommentar

Bare for å dobbeltsjekke at TN ikke har sperret noe porter:

Er det noen programmer som fungerer? Fordi dersom du bare får til å surfe, motta mail via port 110 og/eller 443, og ikke noe annet, så er det nok en sperre fra ISP sin side.

Dersom dette ikke stemmer, kan det som nevnt ovenfor, være at en guide er det som skal til for at du kommer på riktig spor.

Lykke til

Lenke til kommentar

Tusen takk for forsøket, men de som har begitt seg på fjernhjelp har gjort det her før.

Han ene er f.eks. montør for telenor - Ingen ekspert på software, men har vet hvordan det funker.

Resten har allerede lest flere guider og prøvd så godt de kunne å hjelpe meg, men selv etter å ha åpnet porter på riktig vis (Omrent 50 ganger) viser den siden som sjekker porter at de er stengt.

Og ja, jeg har hittil fått spilt alle spill fra Blizzard (Prøvd Warcraft 2 og 3, Diablo 2 og World of Warcraft) helt fint, uten problemer - Bare nedlasting via patch-downloader til WoW gikk litt tregt før.

Jeg får også brukt msn (Har riktignok problemer med å sende filer til personer utenfor nettverket. Noen ganger fungerer det) og skype og torrents fungerer som nevnt helt fint.

Endret av Gregorius97
Lenke til kommentar

Den viser uansett at porten er stengt, så det er ikke det det skal stå på.

Og fant ut at jeg brukte Portforward.com sin Port checker. Brukte også en annen side, men den husker jeg ikke (Var 2 av de som prøvde å hjelpe som kom med disse, altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...