elvenbow123 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei , tenker og gjøre en stor oppgradering i pc'n og lurer på om min 450 watts strømforsyning holder? Specsa vil bli noe sånt: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 2x2 GB Radeon HD 5850 (1GB) 1 TB HDD Intel Core i7 Quad Processor i7-930 (2,8 GHZ) Så har jeg jo DVD-rom og et trådløst nettverkskort På forhånd takk Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Det blir forlite ja(eller akkurat på grenseland?). Ville ha kjøpt ny strømforsyning når du allerede skal legge så mye penger inn i pcen. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Grafikkortet har jeg fra før... så det blir ny cpu og hovedkort, og dermed ram også, sine mine gamle 2x2 er ddr 2... Men jeg får vel tenke på og investere i ny strømforsyning da ;/, takk for svar ^^ Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Under forutsetning av at opplysningene du har gitt er komplette og at strømforsyningen er av god kvalitet som gir nok ampere på +12V (25A eller mer totalt), så holder en 450W strømforsyning lenge. Søk på PSU calculator på Google, så kan du legge inn dine opplysninger, og kalkulere dette selv. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Men det er lurt og ha noe og gå på senere, om han vil ha f.eks 5850 i crossfire. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Men det er lurt og ha noe og gå på senere, om han vil ha f.eks 5850 i crossfire. Nei, det vil oftest være lurest å vente til han faktisk trenger det. Skulle han kjøpe en ny uansett, så greit nok, men å skifte ut noe man har som fungerer, for (ukjente) behov man kanskje vil ha senere, er ofte bortkastede penger. Skjermkortet hans kan f.eks. ryke, og han kan da velge en helt annen skjermkortløsning, med andre ukjente krav, og kanskje behov for enda bedre bedre strømforsyning. På datautstyr får man også ofte mer for pengene senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå