jahas Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Litt vanskelig å få til en klok tittel, men jeg skal prøve å formulere et godt spørsmål i ihvertfall. Og jeg håper virkelig dette forblir en hypotetisk situasjon in fremtiden. Jeg går nå første året på høgskole, men har funnet ut at denne retningen ikke er noe for meg. Kombinert med svært dårlig motivasjon frykter jeg at det muligens blir et stryk på eksamen. Hvis jeg stryker, må jeg da ta opp dette faget for å få støtte fra lånekassen i en fremtidig annen utdanning, eller er konsekvensen bare at jeg må betale litt mer i lån? Et Spørsmål til: jeg har nå gått ett år på høgskolen og derfor fått studielån. Men nå skal jeg sannsynligvis ta ett friår for å finne ut hva jeg vil studere isteden. Vil studielånet begynne å få rente på seg da? Endret 13. mars 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hvis jeg stryker, må jeg da ta opp dette faget for å få støtte fra lånekassen i en fremtidig annen utdanning, eller er konsekvensen bare at jeg må betale litt mer i lån? .... Vil studielånet begynne å få rente på seg da? Du kan stryke og fortsatt få lån og stipend inntil et gitt antall studiepoeng. Mer korrekt så vil det si at du har anledning til å havne bak normert studieprogresjon mens du får støtte og fortsatt få støtte. Tror det er opp til 60 studiepoeng uten å være helt sikker, men det vil nok ikke være tilfelle for deg om det er snakk om et fag. Men vær obs på at du ved å stryke ikke får utløst stipendet for de relaterte studiepoengene. Tar du et friår så vil studielånet forrente seg ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå