Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med elektronikk 99 VW Passat

Anbefalte innlegg

Det startet med at vinduet på førersiden ikke ville gå ned en dag.

Så, neste dag fungerte ingen av vinduene.

I dag ville ikke førerdør låse seg opp.

Om det er noen sammenheng aner jeg ikke, men nå kan jeg plutselig låse opp og igjen døren.

Hvis jeg prøver å kjøre vinduene ned hører jeg ett lite klikk i dørene, men det skjer ikke noe mer. Sikringer er hele.

Finnes det noe rele som kan drive og tulle seg? Eller kan dette være dårlig jording?

Møller sa med en gang at dette var nok motoren på vindusheisen, men skal det være mulig at den ryker på fire dører på en gang da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok problemer med komfortmodulen i bilen din. Denne styrer vinduer, sentrallås osv. Er plassert under gulvteppet under førerstolen. Det som nok har skjedd er at det har vært vannlekkasje i bilen din og dette har da ført til at koblinger på denne modulen har rustet, derav disse problemene. 

Lenke til kommentar

Sjekk ledningsnettet i gummistrømpa på førerdøra. Uvanlig feil på passat, men helt valig på sharan osv. Etthvert lever alt sitt eget liv. Alle vinduene står åpne når du kommer for og skrape is om morran osv..

Hvis vindusheiser og låskasser kødder smatidig tviler jeg på at begge(alt) har ryki selvom jeg har vært borti det. En defekt heis eller kasse på førerdøra vil eller ikke rote til resten av dørene. Brtyerpanelent til heisene kan lage føkka feil, men da er fortsatt låsene i orden. Det skal rett og slett litt til for at alt dette skal skje samtidig.

Typisk feil av ledningsnett i førerdør eller en eller annen teit komfor styreenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...