Warz Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Heisann! Jeg kunne tenkt meg en PC for ca 15 000 kr. Den vil i hovedsak brukes til surfing, høre på musikk, programmering, photoshop, o.l. Jeg spiller nesten aldri, men vil ha muligheten (trenger dog ikke de råeste fps osv...). I tillegg har jeg lyst til å rett og slett oppgradere fra to til tre skjermer denne gangen. Har nå en 24 tommers (SyncMaster 245b plus) og en 19 tommers og vurderer å kjøpe enda en 24 tommers, denne: BenQ 24" LCD G2420HD 1920 x 1080, 40000:1, 5ms, VGA/DVI/HDMI For det andre har jeg veldig lyst til å ha SSD disk og vurder sterkt å kjøpe 2 slike for å kjøre dem i raid 0 for økt ytelse og plass. Men må jeg ha noe sånn "kontroller" greier da? Eller hvordan er det? Er på det hovedkortet kanskje? Jeg har aldri bygd en PC før, så det jeg tenkte var å bestille en sånn "bygg selv pc" fra netshop (var først på komplett, men netshop var jo kjempebillig forhold?). Har satt opp noe jeg synes virker ok. Mulig jeg fjerner 1-2 av harddiskene. Har noen forslag til ting jeg bør tenke på? Viktige punkter er: 1. Vil dette fungere bra hvis jeg kjøper et par SSD disker og setter inn disse selv ? (Netfonds sin bygg pc gir ikke muligheten til SSD disker) 2. Bør jeg vurdere et annet skjermkort? Det er viktig at jeg har mulighet for 3 skjermer (24 tommers). Da trenger jeg vel så vidt jeg vet enten DVI porter eller DisplayPorter med adapter.. 3. Noen som har erfaringer med skjermen? Blir det bra nok? 4. Hvordan er det med strømforsyning? Må kanskje legge på et par hundre watt her eller? Noen vil kanskje reagere på hvor mye RAM jeg har valgt, men valget stod mellom 6gb eller 12gb da ettersom jeg har fortstått må det gå "3 ganger" for å kunne utnyttes fult, ergo ville en 8gb ikke blitt helt smart. Og 6gb blir litt i tynneste laget, jeg liker å ha mange (og da mener jeg virkelig MANGE) programmer og nettlesere oppe samtidig. Med 3 skjermer regner jeg med det blir enda fler Så jeg tenker at 12 gb kanskje ikke er så dumt uansett! Se vedlegg for mitt oppsett på netshop. Dere kan se valgmulighetene her: http://www.netshop.n...spx?plid=123341 PS: Er netshop bra eller? Det står ubekreftet 24.03.2010... Litt i lengste laget, men de bestiller kanskje fortere inn når noen bestiller eller hva? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Warz Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Noen med litt peil eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå