ZeLoo Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 hei alle. har den siste uken hatt et veldig merkelig problem med lyden. den virker rett og slett bare på høyre side av headsettet. Dette alene er jo forsåvidt ikke så rart, men tingen er den at jeg har prøvd på en annet (nytt) headset på dataen og det er akkurat det samme på det. dvs. det virker bra i ca fem min og så forsvinner lyden på venstre side. det i seg selv er vel heller ingen rar ting siden det kan høres ut som et lydkort problem, men dette har faktisk skjedd på begge dataene våres her hjemme nå. både stasjonær og laptoppen. de er ikke koblet sammen foruten trådløst internett. pluggene i laptoppen har ikke blitt brukt i stasjonæren og visa versa. jeg er helt blank her jeg altså. har prøvd å kjøre alle oppdateringene til vista. (hjalp ikke) har og prøvd å søke på nett for å se om det kunne vært noe virus eller liknende(ikke funnet noe) og har ellers bare prøvd å trykke meg rundt i vindows å sjekke alle lydinnstillinger o.l. så derfor ville jeg høre med dere her inne om dere har noen som helst ide om hva det kan være for jeg er helt lost med dette her nå Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 hmmm vet ikke helt om det er balansen. er jo for all del godt mulig at lydkortene har gått i stykker på begge pc'ene på samme tid, men oddsen for slikt må jo være helt latterlig Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 hmmm vet ikke helt om det er balansen. er jo for all del godt mulig at lydkortene har gått i stykker på begge pc'ene på samme tid, men oddsen for slikt må jo være helt latterlig Eller begge headsettene hvis de bruker 3.5mm kontakt, da venstre side har en tendens til å gå først. Disse kontaktene er tross alt ganske utsatt og litt svake. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 hmmm joda. er jo en mulighet det og, men da har det altså røket 3 headsets på under en uke. hehe kanskje litt merkelig at slikt skjer da, men ei ulykke kommer jo skjeldent alene da Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er ikke værre enn å prøve headsettene på en helt annen kilde. Kan jo høres ut som om 3.5mm kontakten kanskje sitter litt utsatt, sitter den i nærheten av foten sånn at du sparker borti den innimellom eller? Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 ja for få testet det ut i morra. hmmm tja. altså, kablen har ligget litt utsatt. og har hatt noen uhell hvor jeg har rullet over kabelen med kontor stolen. men som sagt så prøvde jeg og med et helt nytt ett.. så er litt merkelig da Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Kan jo være selve kontaktene som har fått seg et slag også, som sagt, venstresiden er den mest utsatte av dem. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hm.. Hadde dette problemet en gang, men husker ikke helt hva jeg gjorde for å fikse det. Har du prøvd å reinstallere chipset-drivere? Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 hei igjen gutter og jenter. Vel. har skjedd noen ting på denne fronten som gjorde at jeg rett og slett må komme med flere spørsmål til dere som dere ser over har jeg hatt problemer med lyden. så i går stakk jeg ut og kjøpte meg et nytt lydkort. var helt fantastisk lyd, og begge høytalerene på headsettet virket, men så plutselig sluttet det å virke igjen. så, det som har skjedd er at 3 headsets som jeg har hatt i maskinen spiller ikke lengre på høyre side... kjøpte meg i dag et nytt headset, men ble rett og slett litt bekymret og tør nesten ikke plugge det i. så det jeg lurer på er: Finnes det noen måte at datan kan ødelegge headsettene? med spenning eller andre ting? og er det noen som vet om noen måte å løse dette på? på forrhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Alle lydkilder kan ødelegge et headset, men det er ikke sannsynlig at bare den ene siden skulle gå, og i hvert fall ikke på flere forskjellige lydkilder. EDIT: I dette tilfellet har jeg ikke så mange ideer, men har du prøvd med en helt annen kilde? Mp3-spiller, telefon, tv? Endret 18. mars 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 hehe nei høres jo veldig rart ut ikke sant? jeg har prøvd de andre headsettene på laptoppen. og er samme der. høyre side virker ikke.... men finnes det virkelig noen mulighet for at det nye headsettet mitt vil bli "spist" av pc'n det og tror du? hehe begynner jo å gå tom for headsets nå Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Men ja, har du ikke en tv du kan teste med da? Noe som ikke er en pc Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 hehhe testet det i annlegget mitt nå i stua. det virker sånn nogen lunde. hvis jeg rigler litt på pluggen så forsvinner lyden på høyre side. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 hehhe testet det i annlegget mitt nå i stua. det virker sånn nogen lunde. hvis jeg rigler litt på pluggen så forsvinner lyden på høyre side. Det betyr at pluggen er skadet, og som jeg sa helt i starten så er venstre festet lengst ut på pluggen, derfor går nesten alltid den først. Skjer dette med alle headsetene? Er du veldig uforsiktig når du setter dem inn (dytter på ledningen eller noe) Drar du dem ut etter ledningen? Er ledningen ofte litt kort? Står kontakten i nærheten av et sted der noe kan dulte borti den? Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 heheh ja du sa det. og jeg svarte vel forsåvidt på mitt eget spørsmål når det bare var å vri på pluggen, så liksom bare ikke for meg at 3 headsets kunne ha gått til H på så kort tid;) ja har nok vært litt uforsiktig, såpass må jeg kunne si koblet til mitt nye nå og rigget det skikkelig til med tape og slikt sånn at ikke kabelen kan strekkes eller lande på gulvet. så for håpe at det hjelper, har hvertfall lyd på begge sidene enda du må ha tusen takk for hjelpen flimzes håper dette kan holde en stund nå Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Ja, får håpe det. Ellers kan du jo vurdere å kjøpe en forlenger-kabel og teipe den fast på bordkanten, slik at ikke headset-ledningen detter ned på gulvet så mye, burde hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå