Gernia Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Hei ser etter en ny HD og ta med meg til TG. Jeg skal ikke ha noen ssd, men en "vanlig" HD. Den skal ha en hastighet på 7200 rpm, og helst være av de billigere modellene. Er det noen som har en og annbefale? Hilsen Gernia Endret 12. mars 2010 av Gernia Lenke til kommentar
Teac Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hvorfor 7200rpm? Skal du bare bruke den til lagring av filer så er 5400rpm et bedre valg i mine øyne. Hvorfor? fordi den er mer stillegående og bruker mindre strøm. Ofte lages og LP-utgavene i 5400rpm. Da kan man forvente seg lengre levetid på disken. Samsung er alltid et bra valg. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Takker for kjapt svar Tenkte og ta 7200rpm fordi viftene mine bråker mer en en HD kan få til, og vet at en 7200rpm disk ikke er noe serlig dyrere en 5200rpm. Syns diskene er trege nokk fra før, og tror det ikke er det voldsomste økningen i strømforbruk, men kanskje jeg tar feil? EDIT: Den skal brukes til spill også. (denne tråden skulle tydeligvis vært lagt i maskinvare) Endret 12. mars 2010 av Gernia Lenke til kommentar
Teac Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Skal den brukes til spill så kan jeg skjønne at du går for 7200rpm selv om det vil gi lite/ingenting forskjell i ytelse. Du må jo tenke på at jo flere støyende enheter du setter inn i maskinen jo mere støy. Hadde det kun vært lagring av filmer, musikk, biler, ol. så hadde jeg hvertfall valgt 5400rpm. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Western Digital er alltid en sikker vei å gå på HDD fronten. Jeg anbefaler deg å gå innpå prisguiden.no og se etter den billigste WD disken på 1,5TB. Tror ikke de koster mer enn 800-900kr nå, veldig billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå