Gå til innhold

Canon PowerShot D10 og minnekortvalg

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart i militæret og i den anledning skal jeg ha meg et kamera som tåler en del, både støt og kulde, og vann. Valget landet på Canons D10, både pga. testen her på Akam (og andre tester) som viser til best bildekvalitet, og at det også er et av de mest solide. Jeg har også en kompis som nylig har kjøpt det samme kameraet og det falt i smak.

Det jeg lurer på er om det er noen øvre grense på hvor store minnekort jeg kan ha i det (jeg vet det var en del telefoner før som hadde begrensninger på for eksempel 2 GB for SD eller 4 GB for SDHC og lignende), men jeg har ikke funnet noe informasjon om dette, og det står ingenting spesielt om det på canon sine sider. Jeg vil anta at det da går bra med for eksempel 8GB. Det er et SDHC-kort på 8 GB jeg har planer om å bruke i kameraet, men det jeg da lurer på er om valg av minnekort har veldig mye å si. Kameraet sies å ikke være blant de raskeste, så noe toppminnekort tror jeg ikke er nødvendig, men vil ha noe annet enn de helt billigste, ukjente kortene. Er det noen som har en anbefaling om hvilket minnekort som kan være passende mtp. pris og hastighet, og vil det gå med 8 GB kort i D10?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...