lolidude Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei, refresh raten på XBMC er altid på 60, uansett hva jeg ser på. Hvordan fikser jeg det? Onkelen min fiksa det en gang, men etter en oppdatering så gikk den tilbake til 60. HD-filmer kjører ikke så smooth når den er på 60, og det irriterer meg. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få riktig refresh rate? Jeg aner ikke hva som er riktig engang, eller hva som gjør at filmene må ha forskjellige refresh rate... Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 I System -> Video kan du stille inn at oppdateringsfrekvensen skal følge FPSen i videoen. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Takker, skal teste det Vet foresten at det er en Nvidia-driver som gjorde så refresh raten gikk tilbake igjenn. En annen fyr sa jeg skulle slå av en option i Nvidia kontrollpanelet, kan det hjelpe? Er litt skeptisk til å gjøre det, ettersom at jeg ikke aner hva den optionen er til. Husker ikke helt hva den het heller, skal sjekke etterpå. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 I System -> Video kan du stille inn at oppdateringsfrekvensen skal følge FPSen i videoen. Den sto alerede på Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har ingen anelse, hva er det? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Hva slags frekvens støtter skjermen da? Flatskjermer støtter vel ofte ikke over 60 Hz Driveren skal uansett finne dette automatisk. I NVIDIA-kontrollpanelet har man options som Sync to VBlank under OpenGL og X Server XVideo Settings. Hvis de er haket av vil FPS aldri gå over frekvensen til skjermen. Du kan teste med f.eks å hake av Sync to VBlank under OpenGL og så kjøre glxgears. Da skal du få en FPS på frekvensen til skjermen, men hvis den er haket av vil du få mye mer. Men Sync to VBlank er vel som regel en positiv ting som de fleste foretrekker? I NVIDIA-settings skal du kunne se hvilke frekvens skjermen kjører på, og om det kan endres. XBMC bruker vel muligens xrandr til sine innstillinger og xrandr er ikke støttet med NVIDIA sine drivere, så bruk NVIDIA sitt kontrollpanel. VDPAU er videoakselerasjon via GPU for NVIDIA-kort. Du må sette XBMC til å bruke VDPAU i XBMC-innstillingene, og du må ha et NVIDIA-kort samt drivere som støtter VDPAU (nye NVIDIA-drivere) for å utnytte dette. Dette gjør at du kan kjøre HD-filmer med under 10% CPU-last fordi alt går via GPU. Endret 20. mars 2010 av oj88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå