Gå til innhold

Spørsmål angående sesjonskarakter og litt mer

anonymia

Anbefalte innlegg

Var på sesjon for noen dager siden og greide å prestere med 4 på teori prøven, skal ikke komme med unnskyldninger ^^.

(Fikk 9 på resten av testene)

Spørsmålet mitt er, kan dette hindre meg i å komme inn som lærling kokk/institusjonskokk, eller vil jeg bare få plass på ett mindre ettertraktet sted? (Førstnevnte er vel uaktuelt siden de tar inn 5-6 vanlige kokker)

Er det noen som vet hvor lang tid det vil ta før jeg får innkalling?

Grønnedager/Rekruttperioden

Siden jeg er 17 år og har bursdag langt uti desember, hva slags innvirkning har dette på våpenopplæring/andre ting. Noen som har noe erfaring med dette?

Burde vel dekke alt jeg lurer på:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på sesjon for noen dager siden og greide å prestere med 4 på teori prøven, skal ikke komme med unnskyldninger ^^.

Spørsmålet mitt er, kan dette hindre meg i å komme inn som lærling kokk/institusjonskokk, eller vil jeg bare få plass på ett mindre ettertraktet sted? (Førstnevnte er vel uaktuelt siden de tar inn 5-6 vanlige kokker)

Siden jeg er 17 år og har bursdag langt uti desember, hva slags innvirkning har dette på våpenopplæring/andre ting. Noen som har noe erfaring med dette?

hva du presterer under rekrutten/annentjeneste før lærlingtiden begynner vil nok ha mer å si på hvor du kan bli/får lov å være lærling en den testen vil jeg tro.

innkalling til førstegangtjeneste? det kan ta mange år det, fire inntak i året er det vel og vanligste er et halvt til et år etter sesjon vel.

du får ikke lov til å kjøre bil og andre ting som har 18 årsgrense. våpen bør ikke bli problem, hadde en som var 17 inne på rekrutten samtidig med meg, han var med på alt vi gjorde han.

Lenke til kommentar

1:hva du presterer under rekrutten/annentjeneste før lærlingtiden begynner vil nok ha mer å si på hvor du kan bli/får lov å være lærling en den testen vil jeg tro.

innkalling til førstegangtjeneste? det kan ta mange år det, fire inntak i året er det vel og vanligste er et halvt til et år etter sesjon vel.

2:du får ikke lov til å kjøre bil og andre ting som har 18 årsgrense. våpen bør ikke bli problem, hadde en som var 17 inne på rekrutten samtidig med meg, han var med på alt vi gjorde han.

1: Der tar du feil.

2: Hvis dere hadde opplæring i f. eks. ild og bevegelse og lignende, så ble det gjort feil. Mindreårige skal få utlevert våpen uten mulighet for flerskudd, og de skal ikke ha opplæring i stridsteknikk.

Lenke til kommentar

1: Der tar du feil.

2: Hvis dere hadde opplæring i f. eks. ild og bevegelse og lignende, så ble det gjort feil. Mindreårige skal få utlevert våpen uten mulighet for flerskudd, og de skal ikke ha opplæring i stridsteknikk.

1: det var bra jeg bare trodde da og ikke viste ;)

2. var i marinen i 04 rekrutt i januar, han på 17 fikk AG3 som alle oss andre(kan ikke huske at den var noe anderledes en resten av troppen sine våpen.

vi brukte aldri full auto men vi hadde "valget" på våpenet.

trodde forresten det var 16 år som grensa for våpen i militæret.

definer stridsteknikk, vi skjøt på pappmennesker og blink, hadde ild og bevegelse o.l. opplæring under rekrutten.

Lenke til kommentar

Yes, da fikk jeg en telefon idag angående lærlingplassen og fikk vite at jeg skal på intervju neste uke, får håpe det går bedre en teori testen for å si det sånn.

Hvis jeg er "stille" om alderen min og ingen reagerer på det så kan jeg vel i teorien bli med på "hardere" trening.

Lenke til kommentar

Ser ut som at folk gir deg utdatert informasjon,

Forsvarets nye ordning er at alle lærlinger blir plassert over 2 tropper, En med lærlinger over 18, den andre lærlinger under 18.

Dette vil si, lite til ingen stridsteknikk, skyting kun på sivil skytebane med våpen utlånt av norges skytterforbund(Vi lånte 4 salongrifler og 4 Mausere), under feltøvelse vil du ikke delta i kampene, da marsjerte vi rundt og hørte at folk skyte rødfis.

Det kan føles jævlig kjipt, men tror ikke noen tropper var like flinke Til å sette opp 7 duker:P

-Kontigent 07/09

1 Komp. 4 Tropp.

Endret av Sn0rre
Lenke til kommentar

Fikk mail om Innkalling til intervju i Trondheim, dette fører til at jeg må ta nattoget fra Hamar til Trondheim og hjem igjen om dagen.

Men dette vil vel bety at jeg er en kandidat som vanlig kokk! :new_woot: .

Litt kjipt at jeg ikke får stridsopplæring, men overlever nok ^^

(Kommer nok med en liten post om en uke for å fortelle hvordan det gikk)

Er temmelig hyped nå.

Takker for svarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...