Sn1per-Kn1fer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hallo Sitter å spiller Heroes of Newerth, plutselig stryker maskinen og jeg får en stripete skjerm. Jeg restarter den så får jeg blue screen med "Dumping Physical memory" eller noe slik. Fikk ikke med meg før blue screenet forsvant. Så får jeg et valg om jeg vil kjøre windows self repair, jeg kjører dette og jeg blir spurt om jeg vil tilbakestille windows slik det fungerer, men neida. "PFN_LIST_CORRUPT" blue screen får jeg da. Starter maskinen på nytt og prøver repair igjen, så får jeg: "BAD_POOL_HEADER" Jeg prøver å starte windows vanlig igjen og den restarter seg selv eller jeg får bare svart skjerm. Skjermkort: ASUS RADEON HD5770 1GB DDR5 Hovudkort: GIGABYTE GA-MA785GT-UD3H AM3 ATX Minne: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB CPU: PHENOM II X4 965 BE 3.4GHZ 6MB SOCKET AM3 BOX Kjøpte disse delene for noen veker siden, måtte ha nytt hovudkort rett etter fordi PCI-slotten til skjermkortet ikke fungerte etter pcen var bygt opp. Skal prøve de gamle minnebrikkene, for å se om det fungerer da, visst ikke så vet jeg ikke Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Forsøk å kjøre memtest86 helst på en modul om gangen. Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Maskinen fungerer nå, vet ikke hva som gjorde det, slo den av og lot den kjøle ned en halvtimes tid. Prøvde med noen andre ram brikker, men de var ikke ddr3 så de funket ikke, prøvde med de nye igjen, og vips nå funker det. Skal prøve med memtest og se hva som skjer. Endret 12. mars 2010 av Kekeke Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Tyder på varmeproblemer. Har du mange hybelmamuter boendes i maskinen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Maskinen fungerer nå, vet ikke hva som gjorde det, slo den av og lot den kjøle ned en halvtimes tid. Prøvde med noen andre ram brikker, men de var ikke ddr3 så de funket ikke, prøvde med de nye igjen, og vips nå funker det. Skal prøve med memtest og se hva som skjer. Det kan jo ha vært at en minnebrikke ikke satt skikkelig i slotten første gangen. Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Okey, tror dere utluftingen av kabinettet kan vere problemet? Av og til får klikker maskinen og jeg får en skjerm som er stripete eller i en eller annen tilfeldig farge. Jeg kjenner på kabinettet og det er ganske varmt. Siden kabinettviftene er ca. 4 år gamle, så har jeg en følelse på at de ikke gjør jobben sin skikkelig. Alt annent jeg har i maskina er bare noen veker gamle. Hva bør jeg gjøre for å skaffe bedre utlufting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå