Gå til innhold

Feste krydder til cashewnøtter

Anbefalte innlegg

Ang. palmeolje kan eg ikkje basere meg på anna enn det eg leste på Wikipedia no nettopp, men eg sa også tidlegare at oljer generelt er sunnare enn alternativa.

Herding fører så vidt eg veit til dannelse av trans-feitt, mao grunnen til at herding anses som ein uting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det du sier om at olivenolje inneholder fenoler høres merkelig ut.

Foretok et IR-spekter av olivenolje senest på onsdag, og jeg klarer ikke å identifisere noen OH-bindinger på dette. Må nesten spørre lab.ansvarlig på onsdag om olivenoljen vi brukte var modifisert.

Lenke til kommentar

Ang. palmeolje kan eg ikkje basere meg på anna enn det eg leste på Wikipedia no nettopp, men eg sa også tidlegare at oljer generelt er sunnare enn alternativa.

Herding fører så vidt eg veit til dannelse av trans-feitt, mao grunnen til at herding anses som ein uting.

Hydrogenering av planteoljer i produksjon av margarin fører jo til mettede fettsyrer. Litt arti at de da skriver at margarinen er laget av sunne planteoljer. Greit nok at all oljen ikke mettes, men man sitter jo fortsatt igjen med mettet fett.

Lenke til kommentar

Syntes det du sier om at olivenolje inneholder fenoler høres merkelig ut.

Foretok et IR-spekter av olivenolje senest på onsdag, og jeg klarer ikke å identifisere noen OH-bindinger på dette. Må nesten spørre lab.ansvarlig på onsdag om olivenoljen vi brukte var modifisert.

Det stemmer at det er fenoler i oliven olje, men mengda kjem ann på behandlingsprosessen, extra virgin er f.eks rikare på fenolbindinger.

Lenke til kommentar

Da tror jeg nok olivenoljen vi brukte var "tuklet" med.

Jeg finner verken OH-bindinger eller alifatiske C-H bindinger nemmelig.

Tipper at det vi fikk beskjed om at var olivenolje egentlig var isolert glyserol trioleat (som olivenolje i hovedsak består av, i alle fal når det kommer til fettstoffer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...