galaxy13 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg har en TOPCOM Skyr@cer WBR 754SG trådløs router. Jeg finner ikke ut av hvordan jeg lukker nettverket. Noen som har et tips om hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hva mener du egentlig? Er det usikret, så må du sette på en kryptering. RandiA Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Du må logge deg inn i webgrensesnittet til routeren for å sette kryptering. Typisk adresse til routeren er 192.168.1.1, 192.168.0.1 eller 192.168.2.1. http://192.168.1.1 http://192.168.0.1 http://192.168.2.1 Fungerer ikke en av disse, kan du finne IP'en ved å gå inn på Startmenyen, velg kjør, deretter skriv cmd. Skriv så ipconfig. Her skal det stå standard gateway-adresse. Det er litt forskjellig oppsett på routerne, men jeg vil tro det står beskrevet i manualen til din router. Jeg anbefaler at du bruker WPA-kryptering, eller helst WPA2 om du har mulighet til dette. Her har du en manual som burde hjelpe deg litt på veien: http://www.topcom.net/downloads/userguides/Skyr@cer%20WBR%20254g%20E-NL-FR-D-SW-DK-NO-FI-SP-PT.pdf Endret 12. mars 2010 av Glenn Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg er fortsatt like langt. Jeg får riktignok logget meg inn via 192.168.1.1. Jeg har studert manualen men finner fortsatt ikke ut av hvordan jeg sikrer nettverket (slik at det blir lukket med en "key" og ikke åpent) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Under wireless seksjonen så skal det være et valg som heter WEP. Det er her du setter passord på nettverket ditt, du må enable WEP key og skrive inn et passord som du velger under Key 1. Velg et passord som du husker eller skriv det ned et lurt sted. Når du har gjort dette så trykker du Apply og routeren vil lagre det nye passordet, du må deretter legge inn dette passordet når du logger deg på med maskinen din. I Systemtrayet nederst til høyre på skjermen din så ligger ikonet til det trådløse kortet ditt, høyreklikk ikonet og velg Vis tilgjengelige trådløse nettverk. Finn ditt nettverk, venstreklikk på det og velg koble til, du skal da bli spurt om passord, her legger du inn det samme passordet du lagde i WEP seksjonen i routeren. Alle maskiner som skal på internet via routeren må bruke det samme passordet. Jeg har ikke førstehånds kjennskap til akkurat denne modellen router du har men fremgangsmåten er ganske lik fra router til router. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Under wireless seksjonen så skal det være et valg som heter WEP. Om ikke WEP så ihvertfall "Security" og deretter WEP Bortsett fra det var det meste korrekt Endret 13. mars 2010 av Youcef Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Under wireless seksjonen så skal det være et valg som heter WEP. Om ikke WEP så ihvertfall "Security" og deretter WEP Bortsett fra det var det meste korrekt Takker for utfyllende svar. Men dette er og blir merkelig. Under Wireless seksjonen står følgende: Wireless er enabled SSID er default Channel 6 (Domain ETSI) Super G Mode disabled Extended Range Mode Disabled SSID Broadcast er enabled Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Under wireless seksjonen så skal det være et valg som heter WEP. Om ikke WEP så ihvertfall "Security" og deretter WEP Bortsett fra det var det meste korrekt Takker for utfyllende svar. Men dette er og blir merkelig. Under Wireless seksjonen står følgende: Wireless er enabled SSID er default Channel 6 (Domain ETSI) Super G Mode disabled Extended Range Mode Disabled SSID Broadcast er enabled Det skal være et tillegg under wireless som omhandler security eller wep, jeg har ikke klart å finne riktig manual på nettet or denne routeren så hvor den seksjonen er aner jeg egentlig ikke. Mange routere har et rotete oppsett på gui'n sin så klikk rundt og let, jeg er rimelig sikker på at den er rett foran nesa di. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 For å gjøre det enklest mulig: 1. Trykk på Wireless 2. Ta et screenshot 3. Last opp hit eller en annen plass 4. Vent på svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå