Prologue Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hei! Jeg har altså en film på en minnepenn og en undertekst som hører til. Når jeg spiller av filmen får jeg ikke den teksten til å rulle under likt med filmen. Det er to separate filer, men jeg vil at underteksten min skal spilles av likt med valgte film. Er det mulig å få dette til? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Har du prøvd å bruke VLC? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er så vidt jeg vet ikke VLC på Playstation. Når det gjelder problemet, så vet jeg desverre ikke. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Finnes flere program for å re synkronisere subtitles men det beste er naturligvis å ha en subtitle fil som er laget for den filen man skal spille av. Jeg hadde et meget neat program for dette men dessverre har jeg slettet dette (samme program jeg brukte for å synke Avatar subtitles) og dessverre finner jeg det ikke. Gjør et søk dog på Subtitle editor ellr subtitle sync program gir en god del resultater. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Finnes flere program for å re synkronisere subtitles men det beste er naturligvis å ha en subtitle fil som er laget for den filen man skal spille av. Jeg hadde et meget neat program for dette men dessverre har jeg slettet dette (samme program jeg brukte for å synke Avatar subtitles) og dessverre finner jeg det ikke. Gjør et søk dog på Subtitle editor ellr subtitle sync program gir en god del resultater. Vil dette virke for playstation? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ah, såpass, leste litt raskt. Du må knytte subtext filen sammens med film filen for at dette skal fungere, avhengig av fil formatet brukes forskjellige programmer. Sub2Divx er et slikt program men, jeg foretrekker egentlig å koble maskinen til TVen og kjøre filmer den veien fremfor å bruke PS3en til film fremvisning. Synes det blir alt for grynete å kjøre det fra PS3en. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Er så vidt jeg vet ikke VLC på Playstation. Når det gjelder problemet, så vet jeg desverre ikke. Hehe Det er sant. Så ikke at dette var PS forumet Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Ah, såpass, leste litt raskt. Du må knytte subtext filen sammens med film filen for at dette skal fungere, avhengig av fil formatet brukes forskjellige programmer. Sub2Divx er et slikt program men, jeg foretrekker egentlig å koble maskinen til TVen og kjøre filmer den veien fremfor å bruke PS3en til film fremvisning. Synes det blir alt for grynete å kjøre det fra PS3en. Jeg har flott kvalitet med filmer fra en minnepenn som vises på ps3. Jeg har ikke kabel mellom pc og tv, derfor velger jeg denne løsningen. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei! Jeg har altså en film på en minnepenn og en undertekst som hører til. Når jeg spiller av filmen får jeg ikke den teksten til å rulle under likt med filmen. Det er to separate filer, men jeg vil at underteksten min skal spilles av likt med valgte film. Er det mulig å få dette til? Playstation godtar kun tekster som er embedded i DivX filer. Så løsnignen din er å bruke et program som http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php til å konvertere filen. Jeg har brukt det ved et par anledninger og det har fungert bra. På PS3 må man inn på "trekant"-menyen å skru på riktig tekst. Et alternativ er også å streame filmen med ps3mediaserver men det krever at man har en Pc på samme nett som PS3. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hei! Jeg har altså en film på en minnepenn og en undertekst som hører til. Når jeg spiller av filmen får jeg ikke den teksten til å rulle under likt med filmen. Det er to separate filer, men jeg vil at underteksten min skal spilles av likt med valgte film. Er det mulig å få dette til? Playstation godtar kun tekster som er embedded i DivX filer. Så løsnignen din er å bruke et program som http://www.calcitapp.com/AVIAddXSubs.php til å konvertere filen. Jeg har brukt det ved et par anledninger og det har fungert bra. På PS3 må man inn på "trekant"-menyen å skru på riktig tekst. Et alternativ er også å streame filmen med ps3mediaserver men det krever at man har en Pc på samme nett som PS3. Takk, dette løste problemet mitt Edit: Hadde bare 'løst' knappen fungert. Endret 14. mars 2010 av Prologue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå