Simen Løkken Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Square Enix tar ett skritt frem og to tilbake. Les mer Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Ser ut som om Spillverket strider litt imot det som har vært vanlig til nå - enten hater du spillet eller så elsker du det. En relativt god karakter er noe nytt, men likevel akk så nøytralt! Det tredje siste bildet minnet meg bare atter en gang om hvor nydelig grafikk Square Enix får til. Jeg er hodestups forelsket i sjangeren, og har hørt av venner at spillet faktisk overgår FFX, min personlige favoritt. Dette blir desidert et kjøp fra meg. Endret 12. mars 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Man skal aldri undervurdere å spille Ludo med bestemor, det er ikke mange spill som slår det. Dødtiden i spillet kunne du brukt til å fullføre mesterverket Mafia, Simen. Selv ikke de trege bilene der tok 20 timer fra A til Å Det er vel ikke lett å være nyskapende når man er kommet til spill nr. 13 i serien, blir fort bat-nipples og Police Academy 7 av slikt. Er jo fint de på sett og vis leverer, serien inneholder jo Simens favoritt. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Har jo jævlig lite å si når dere kommer med anmeldelsen etter alle de andre og spillet er ute... Forøvring veldig uenig med anmelder, men det kommer vel neppe som noen overaskelse. Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 De kan vel slippe anmeldelsen når de vil Lynulven. Eg er så syyykt i tvil på om eg skal investere i dette. Har alle de andre FF spillene og 12 var et høydepunkt for meg. Mitt desidert favoritt til nå er nok nr 6 (eller US 3) Bare digger Vana'diel verden som de har skapt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Bedre seint enn aldri, anntar jeg, men noen har ikke gjort jobben sin når omtalen kommer en uke etter samtlige andre seriøse spillsider. Jeg gidder i alle fall ikke å lese omtaler som kommer såpass lenge etter release. Det sagt, så koser jeg meg rimelig mye med FF13, min største bekymring er at jeg ikke blir ferdig før GoW3 havner i postkassen... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Savner å ri på chocoboer? Det kommer senere i spillet. Savner byer? Det kommer senere i spillet. Vanskelig å holde styr på ting som navn og organisasjoner? Ikke for meg. Greit det er lineært i starten, men jeg vil si det er et av de beste i serien så langt, kun overgått av FF5. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Har jo jævlig lite å si når dere kommer med anmeldelsen etter alle de andre og spillet er ute... Forøvring veldig uenig med anmelder, men det kommer vel neppe som noen overaskelse. Bedre seint enn aldri, anntar jeg, men noen har ikke gjort jobben sin når omtalen kommer en uke etter samtlige andre seriøse spillsider. Jeg gidder i alle fall ikke å lese omtaler som kommer såpass lenge etter release. Det sagt, så koser jeg meg rimelig mye med FF13, min største bekymring er at jeg ikke blir ferdig før GoW3 havner i postkassen... Helt klart ikke optimalt at anmeldelsen kommer tre dager etter at spillet er lansert, men en stygg halsbetennelse kom i veien for planene mine denne gangen! Vi har selvsagt interesse av å levere dere anmeldelsene så fort som mulig. Lenke til kommentar
fei Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Katastrofe.. Min tv gikk i stykker for nøyaktig 1mnd siden og har ikke spilt siden. Jeg har en uåpnet Borderlands, Heavy Rain, GOW bestilt som kommer på onsdag og ikke minst min store favoritt(tror jeg) FF13 liggende i emballasjen sin og skriker etter å bli testet ut.. Jeg har lest en haug av reviews og ser det spriker kolossalt. Det liker jeg Har lite tro på spil, filmer, bøker som bare får terningkast 6. Jeg syns feks Dragon Age suger ganske hardt, kjøpte til og meg en versjon med stålboks og masse DLC. Likevel blir det prisgitt som verdens beste spill. Tror også anmeldere fort kan bli påvirket av hverandre. Endret 12. mars 2010 av fei Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 FFXIII er som alle andre spill. Det har egne bein å stå på, så man må ta det for hva det er. Greit det ikke er fri verden som i tidligere spill eller samme skillsystem, men dette er ikke tidligere spill. Det er FFXIII. Det mangler kanskje noen av de bra tingene fra før, men det mangler også veldig mye av det negative. Hvorfor er det ingen som kommenterer det? Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Er så herlig å si at man føler seg stengt i FF XIII, mens God of War som er uhyre lineært i forhold er visstnok, i følge anmeldere, utrolig bra. Visse ting må jo gjelde for begge Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Anmelderen har tydeligvis ikke spilt så langt inni spillet. Kampsystemet er ikke en konstant button bash av auto-attack, da kan man umulig ha spilt særlig langt inni spillet. Etterhvert brukes Paradigms konstant, og det må times korrekt på mye. Vanlige fiender kan lett ødelegge deg om du ikke er forsiktig. (Takk gud for at man kan restarte rett før encounteren uten å gå igjennom en svett title screen hver gang!) Vel, de har fjernet svært mange frustrasjonsmomenter som hører andre (J)RPG-er (og andre FF) til. Rett og slett herlig å spille. Det eneste RPG-spillet i nyere tid som har klart noe liknende må være Tales of Vesperia. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har nok spilt gjennom hele spillet, ellers hadde anmeldelsen kommet ut en del tidligere. Forhåpentligvis er det langt mellom de spillanmelderne som ikke spiller gjennom spill de skriver om! Selv om du bytter paradigmer så ender du som oftest opp med å spamme auto uansett. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Jeg har nok spilt gjennom hele spillet, ellers hadde anmeldelsen kommet ut en del tidligere. Forhåpentligvis er det langt mellom de spillanmelderne som ikke spiller gjennom spill de skriver om! Selv om du bytter paradigmer så ender du som oftest opp med å spamme auto uansett. I grand pulse blir jeg wtfpwnd av alt og alle hvis jeg spammer autoattack Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 @ Lightningwolf: Jeg skriver under på den! Sliter som pokker med King Bahamuth. Må øve der masse før jeg prøver meg på noen av de andre større beista der ute. Ellers er jeg rimelig enig med spill anmelder. Er en stor skuffelse. Gran Pulse delen kunne kommet myyyyye tidligere i form av andre omgivelser og mye svakere monstere. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Har akkurat fullført spillet og jeg skjønner ikke hva all sutringen kommer fra. Jeg savner å ri på forvokste gule fugler, jeg savner å rote rundt i byer og finne skatter og få et inntrykk av innbyggernes skjebner, jeg savner muligheten til å puste litt mellom "løp, kjemp, filmsekvens", og jeg savner humoren. Du FÅR ri på Chocobo, du får vase rundt og finne skatter. Og ikke minst, det ER ikke løp, kjemp, filmsekvens med mindre du rusher deg gjennom det. Det er flere steder hvor karakterene sier at "her er det mindre fiender, på tide å puste litt ut" Uansett er det meningen at du skal bruke tid på å lese gjennom dataloggen, bla i menyer osvosv. Gjøre deg kjent med alt. Ikke løpe frem og trykke auto-attack frem til 20 timer er gått. Da FÅR du ikke særlig mye ut av det. Og da er det ikke spillets feil at du suger i å spille det. Dette er et Final Fantasy-spill. Det er meningen å ta ting med ro og ikke rushe seg gjennom det. Det er ikke et FPS-spill. Storyen står i hovedsetet og dersom du driter i storyen så er det jo ikke noe vits i å engang spille spillet. Dersom man kommer til det stadiet at man skipper scener, da er det på tide å legge fra seg spillet for allerede da har du falt av storyen. Virker som om FF13 er et spill for voksne gamere. Folk som gidder å følge med på storyen og prøve å få med seg alt spillet har å by på. Selv brukte jeg over 33 timer på å komme til Gran Pulse og det var fordi jeg ruslet mesteparten av de pene brettene, bare for å se meg rundt. Se på det flotte håndtarbeidet til Square. Det er viktig å gjøre sånt, hvis ikke får du ingen tilknyttet følelse til spillet og verdenen. Endret 29. mars 2010 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Sitter fortsatt og spiller dette spillet, men jeg er faktisk enig med artikkelforfatter her. Spillet er definitivt veldig pent , animasjonen og kampene føles utvilsomt bra, men det føles også som om spillet mangler Sjel. Paradigmene fungerer ikke alltid bra nok, av og til ønsker man en konkret buff i steden for at det skal bli kastet i den samme rekkefølgen som alltid , eller man ønsker at det skal bli kastet Deshell / deprotect i steden for visse snedige valg som blir gjort. Det går også fint å benytte seg av litt "triksing" om man laster inn siste save game og går tilbake finner man ofte fiendene som man nettop hadde tatt knekken på og man kan da ofte få mer erfaringspoeng og komponenter som teoretisk har kunnet bidratt til sterkere karakterer, men siden karaktersystemet er låst per kapittel kan man faktisk ikke bli sterkere enn det spillet ønsker du skal være noe som blir ekstremt lineært. Jeg er nå i kappittel 5 / 6 (I skogen og har kommet til værskifte gismoen) og savner faktisk det samme som anmelder nevnte, muligheten til å utforske pene omgivelser og snakke interaktivt med innbyggerne i slike områder. Å ha en lineær quest som går på skinner er noe spillet er veldig preget av og jeg synnes det er synd at det ikke er mer åpenhet og sidequests her. Lenke til kommentar
Mug Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Nå må det nevnes at det er en helt logisk grunn til at man ikke kan gå hvor som helst til å begynne med. Uten å si for mye, så er man jo ikke akkurat på godfot med befolkningen på Cocoon... Men klart, dette forandrer seg vesentlig etter at man kommer til Gran Pulse hvor man får en del områder og boltre seg i. Og ikke minst, en hel haug med sidemissions. I tillegg står man helt fritt i forhold til hvilke personer man vil bruke. Noe som, iallefall hvis man vil gjøre alle side-missions, blir veldig viktig. Man er rett og slett nødt til å detaljstyre for å klare enkelte av bossene. Synes også det er rart at folk nevner at alt man trenger å gjør er å "auto-attacke" i et spill hvor man, hvis man ikke følger med, kan bli drept av helt vanlige monstre. Ellers må jeg si at jeg synes de har vært veldig flinke til å fjerne mye overflødig og unødvendig tull som har irritert meg i de tidligere spillene. Det gjør meg for eksempel ingenting at jeg ikke kan prate med NPC's som vanligvis ville sagt trivielle ting som "Oi så fint vær det er i dag" og "Hmm, lurer på hva jeg skal ha til middag". Endret 5. april 2010 av Mug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg