Baranladion Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hvorfor er eneste måte å komme til himmelriket å tro på gud, ikke det å være god? Fordi ingen greier å være helt gode, vi er syndere alle sammen! Bare Jesus klarte å leve syndfritt! Det er oss Gud er interessert i, Gud elsker oss som vi er, ikke pga hva vi gjør! Men mange vil ikke tillate Gud og være dems Far!, derfor vil ikke Gud tvinge dem til å være sammen med ham i himmelen i all evighet! Neida, gud er en sadist, og må bare brenne millioner på millioner av sine egne barn i all evighet, så god er han. Hvor har du det fra at Gud vil brenne sine egne barn i helvete i all evighet? Jesus var da ikke helt syndfri, han drev med trolldom feks. Det er veldig greit for meg å slippe å måtte tilbe gud i himlen i all evighet,det er litt dårlig gjort at valget er enten det eller brenne i svovelregnet...Jeg vet at jeg kommer til å bli borte når jeg dør, heldigvis! Døden blir akkurat sånn som man hadde det før man ble født. Veit at det kan være vanskelig å svelge for noen, det må jo liksom være noe mer.. Dermed har du det menneskeskapte håpet i religion. Ifølge gud er vi alle guds barn, gud vil brenne ganske mange oss siden vi ikke tilber og tror på han. Ergo brenner han sine egne barn. Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Ifølge gud er vi alle guds barn, gud vil brenne ganske mange oss siden vi ikke tilber og tror på han. Ergo brenner han sine egne barn. Men ikke til evig tid vel? Egentlig er det vel de som vil ha Gud som far som er hans barn. Gud vil ikke tvinge folk til å være hans sønner og døtre: "Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn." Joh 1,12 Jesus var da ikke helt syndfri, han drev med trolldom feks. ? Jeg vet at jeg kommer til å bli borte når jeg dør, heldigvis! Døden blir akkurat sånn som man hadde det før man ble født. Men kan vi vite noe sikkert om dette før vi dør? Endret 12. mars 2010 av jkrist Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Nei, det kan vi ikke. På samme måte som du ikke kan vite noe som helst om "gud" og "jesus", men allikevel sitter du her og stapper propaganda inn i forumbrukere og later som om du har peiling på det du sier. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Ifølge gud er vi alle guds barn, gud vil brenne ganske mange oss siden vi ikke tilber og tror på han. Ergo brenner han sine egne barn. Men ikke til evig tid vel? Egentlig er det vel de som vil ha Gud som far som er hans barn. Gud vil ikke tvinge folk til å være hans sønner og døtre: "Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn." Joh 1,12 Jesus var da ikke helt syndfri, han drev med trolldom feks. ? Jeg vet at jeg kommer til å bli borte når jeg dør, heldigvis! Døden blir akkurat sånn som man hadde det før man ble født. Men kan vi vite noe sikkert om dette før vi dør? Så ingen er guds bar? Kun adam, jesus og eva? Det må da bli bråtabrann til evig tid, eller kommer vi plutselig opp igjen? Liker gud synderne bedre gjennomstekt? Skjønner ikke helt hvor du er nå... Kan det hende at vi som ikke tror på noen religion ikke trenger å bry oss om det heller og at det er uten konsekvens? Du prakker jo på oss den religionen, men hvis vi er ateister så er vi utenfor guds kontroll og styring uansett? KAnskje hele religionen er misforstått, kanskje himlen og helvete bare gjelder de kristne, er du helt syndfri kommer du opp, hvis ikke kommer du ned? Da blir det folketomt der oppe hehe. Bedre å ikke tro da slipper man alt uansett Jesus lagde vann til vin, helbredet syke og gikk på vannet, er ikke dette litt David Copperfield aktig? ALtså trolldom og magi? Endret 12. mars 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Lechaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hvorfor er eneste måte å komme til himmelriket å tro på gud, ikke det å være god? Fordi ingen greier å være helt gode, vi er syndere alle sammen! Bare Jesus klarte å leve syndfritt! Det er oss Gud er interessert i, Gud elsker oss som vi er, ikke pga hva vi gjør! Men mange vil ikke tillate Gud og være dems Far!, derfor vil ikke Gud tvinge dem til å være sammen med ham i himmelen i all evighet! Neida, gud er en sadist, og må bare brenne millioner på millioner av sine egne barn i all evighet, så god er han. Hvor har du det fra at Gud vil brenne sine egne barn i helvete i all evighet? Jesus var da ikke helt syndfri, han drev med trolldom feks. Det er veldig greit for meg å slippe å måtte tilbe gud i himlen i all evighet,det er litt dårlig gjort at valget er enten det eller brenne i svovelregnet...Jeg vet at jeg kommer til å bli borte når jeg dør, heldigvis! Døden blir akkurat sånn som man hadde det før man ble født. Veit at det kan være vanskelig å svelge for noen, det må jo liksom være noe mer.. Dermed har du det menneskeskapte håpet i religion. Ifølge gud er vi alle guds barn, gud vil brenne ganske mange oss siden vi ikke tilber og tror på han. Ergo brenner han sine egne barn. Jeg har lest alle innleggene her og jeg må si at jeg er lettere forbauset over hvilken Gud folk tror vi har. Enkelte tror at Gud er en ondskapsfull far som elsker å straffe barna sine, men hør; det er ikke tilfelle. Dette handler ikke om helvete eller himmelen (belønning eller straff), dette handler om å velge hvem side man er på. Gud elsker mennesket mer en noe annet. Før Jesus tok straffen vår ble alle dømt etter loven. Det betyr at du måtte leve et totalt syndfritt liv for å komme til Gud. Grunnen til at det var slik, er rett og slett fordi Gud er perfekt, han er kilden til all kjærlighet og godhet, og han er rettferdig. Derfor tåler ikke Gud synd eller ondskap, det betyr ikke at han ikke elsker synderen, men det betyr at han ikke tåler synden. Men Gud elsket verden så høyt, at han sendte sin egen sønn Jesus for å ta på seg all synd og skyld vi som mennesker har gjort og gjør. Dermed har alle fått en ny sjangse for å komme til himmelen; vi kan velge å ta imot Jesus slik at når Gud ser på oss, så ser han på oss gjennom Jesus (som er perfekt), eller vi kan velge å fortsette under synden. Det som er viktig å huske, er at det er ikke Gud som styrer denne verden lengre, det er satan. For helt siden syndefallet i edens hage, ble mennesket dømt til fortapelse. Det betyr at alle mennesker i utgangspunktet lever under forbannelse under satans styre, og er dermed dømt til helvete. Bare den som fulgte loven, slapp forbannelsen. Og det er baren èn mann som har klart dette, han ble hentet hjem av Gud. Men så sendte Gud Jesus for å oppheve loven. Så nå kan du velge; enten forstette å leve under satan, eller ta imot gaven Gud sendte og dermed leve i velsignelse og engang leve evig i himmelen. Gud tvinger ingen til å tilbe ham, men han lar barna sine selv besteme hvem de skal tilbe. Så hva velger du? Velger du verden framfor Gud, eller ønsker du å leve sammen med din far? Jeg har ihvertfall ikke angret på mitt valg, og jeg vet at det er et helvete å unnfly, og en himmel å vinne. Og forresten; det er ikke Gud som brenner folk i Helvete, det er satan som har skapt helvete. Så følger du Satan, vil du komme til å bo der Satan bor. Det er den belønning du får når du følger Satan. Men Gud har skapt et alternativ for oss som elsker Gud, en himmel i belønning for de som vil følge ham. I endetiden, I slutten av tusenårs-riket så skal Satan på nytt samle alle sine allierte og gå til krig mot Gud og hans hellige, fordi han skal forsøke å ta makten fra ham. Derfor prøver Satan alt han kan å villede folk fra Gud, og vinne deres hjerter slik at de skal følge ham, og delta i krigen mot Gud. Satan vil ikke lykkes, og han og alle hans medhjelpere vil bli lenket fast i Helvete til evig tid Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Nå har vi ikke-troende lagt fram utallige beviser i diverse tråder for at vitenskapen forklarer hvordan universet og livet på jorda kom til (Hva vet jeg... kanskje på andre planeter også, men det er til nå ikke observert). Jeg har lagt fram kilder som klart og tydelig viser at den katolske kirke med paven har akseptert vitenskapens forklaringer på universets tilblivelse og mekanismene som har dannet levende liv. De driver utstrakt vitenskapelig forskning og har en rekke nobelpriser i fysikk, biologi og andre grener innen naturvitenskapene fordelt blant sine vitenskapsmenn. (håper du fikk med deg dette gerrardo) Du kan selvfølgelig forsette å tro på en skaper (gud), men da er den ikke slik du har fått framstilt. Den er nemlig menneskeskapt! Bibelen, koranen og andre religiøse lovbøker er skapt og formet av MENNESKER. Forstå på dette grunnlaget at de mest forrykte ideer og tanker derfor vil presenteres i en slik bok for å kontrollere det i utgangspunktet frie tenkende mennesket og må sees på som et "verktøy" som religiøse ledere bruker for å manipulere sine undersåtter. Har du dette i bakhodet når du tenker på din gud, vil du ikke lenger frykte noe eller ilegge denne noen mirakuløs kraft. Det er du selv og tilfeldigheter som styrer livet ditt framover og ikke gud eller mirakler (selv om noen liker å tro at tilfeldigheter er det samme som mirakler). Ta kontroll over ditt eget liv og glem alt du har lært om guden din. Lag din egen gud dersom du forsatt ikke vil slippe ideen om en skaper Du behøver ikke å lide under din gudstro... HUSK. Jeg har ingen motiver for å omvende deg annet en av helt medmenneskelige årsaker når jeg ser du sliter. Jeg er også en stor motstander av de store menneskeskapte trosretningene på grunn av alle løgnene og grusomhetene disse forårsaker på jorden. Jkrist og likesinnede må rettledes når de kommer med propaganda som motstrider vitenskapelige fundamenterte sannheter! Lenke til kommentar
Lechaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Nå har vi ikke-troende lagt fram utallige beviser i diverse tråder for at vitenskapen forklarer hvordan universet og livet på jorda kom til (Hva vet jeg... kanskje på andre planeter også, men det er til nå ikke observert). Jeg har lagt fram kilder som klart og tydelig viser at den katolske kirke med paven har akseptert vitenskapens forklaringer på universets tilblivelse og mekanismene som har dannet levende liv. De driver utstrakt vitenskapelig forskning og har en rekke nobelpriser i fysikk, biologi og andre grener innen naturvitenskapene fordelt blant sine vitenskapsmenn. (håper du fikk med deg dette gerrardo) Du kan selvfølgelig forsette å tro på en skaper (gud), men da er den ikke slik du har fått framstilt. Den er nemlig menneskeskapt! Bibelen, koranen og andre religiøse lovbøker er skapt og formet av MENNESKER. Forstå på dette grunnlaget at de mest forrykte ideer og tanker derfor vil presenteres i en slik bok for å kontrollere det i utgangspunktet frie tenkende mennesket og må sees på som et "verktøy" som religiøse ledere bruker for å manipulere sine undersåtter. Har du dette i bakhodet når du tenker på din gud, vil du ikke lenger frykte noe eller ilegge denne noen mirakuløs kraft. Det er du selv og tilfeldigheter som styrer livet ditt framover og ikke gud eller mirakler (selv om noen liker å tro at tilfeldigheter er det samme som mirakler). Ta kontroll over ditt eget liv og glem alt du har lært om guden din. Lag din egen gud dersom du forsatt ikke vil slippe ideen om en skaper Du behøver ikke å lide under din gudstro... HUSK. Jeg har ingen motiver for å omvende deg annet en av helt medmenneskelige årsaker når jeg ser du sliter. Jeg er også en stor motstander av de store menneskeskapte trosretningene på grunn av alle løgnene og grusomhetene disse forårsaker på jorden. Jkrist og likesinnede må rettledes når de kommer med propaganda som motstrider vitenskapelige fundamenterte sannheter! Det er ikke noe problem for meg å tro på Jesus. Jeg vet godt hva jeg snakker om. Jeg har ikke sagt at vitenskapen tar feil når de snakker om Big Bang, fordi jeg vet ærlig talt ikke hvordan Jorden og universet ble til. Men det er totalt uinteressant for meg, fordi jeg vet at det var Gud som skapte universet. Jeg bryr meg ikke om hvordan Gud gjorde det, men det kan godt tenkes at Gud skapte Big Bang. Fordi det er nettopp der vitenskapen stopper opp. Det er sikkert ikke noe problem for vitenskapen å bevise både det ene og det andre, om hvorfor ting er som de er, men problemet med vitenskapen er at det fins en grense for hva man kan finne ut. Fordi da Gud skapte verden, skapte ham den med vitenskap. Det var Gud som oppfant vitenskapen. Derfor kan man ikke bruke vitenskap om man skal finne ut hvem som startet Big Bang. Det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang bare skjedde!! Det er ikke slik at ting oppstår av seg selv! Det vitenskapen gjør er å henge seg opp i hvordan universet ble skapt. Men det er ikke det som er det interessante, det som er interessant er hvem skapte Big Bang. Fordi Big Bang er bare metoden Gud skapte verden på. Det taler dermed på ingen måte imot Gud Det er riktignok mennesker som har skrevet bibelen, men menneskene som skrev bibelen ble fortalt av Gud hva de skulle skrive. Du tror sikkert ikke på det, men det gjør ingen ting for meg fordi jeg vet at Gud vokter over sitt ord. Det er totalt umulig for et menneske å skrive en bok som bibelen uten Guds hjelp, med alle de detaljene bibelen inneholder, er det umulig for et menneske å ikke gjøre feil. Profetier går i oppfyllelse, å bibelske historier bekreftes stadig vekk av arkeoligiske funn. Ingen mennske som noen gang har levd er i stand til å skrive en så perfekt bok uten Gud. Bibelen i seg selv er et mirakel Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Slik jeg ser på helvete og satan er det vel bare skremselspropaganda for å manipulere de stakkarene som er redd for hva som skjer etter døden. Meg om det. Gerrard: Gir ikke selve det at du er usikker på hele idèen om eksistensen av en Gud deg en grunn til å ikke tro? Hvordan skal du tro på noe som ikke viser seg å være av verdi for din del? Om det hadde gitt deg en trygghet, ville situasjonen vært en helt annen. Da hadde du ikke hatt en grunn til å føle deg slik du gjør nå. Om du, som du gjør nå, føler misnøye med hele konseptet ville jeg avslått det og prøvd å finne svar andre steder. Det som ikke funker for deg, er det absolutt ingen grunn til å holde på. Du må huske på at det er spørsmål du mest sannsynlig aldri kommer til å få svar på. Allikevel tror jeg kanskje du vil føle deg bedre av å tenke på slike spørsmål uten rammeverket av en religion som begrenser deg. Det kan være hardt å akseptere, men det er jo en fase. Akkurat som det helt sikkert har vært en fase hvor du har blitt indoktrinert med den kristne tro. Hva kjæresten din angår, ville jeg fraråde deg å tenke på en innblanding av Gud. Prøv å se for deg scenarioet uten en Gud. Hvordan ser det ut da? Er det noen bekymringer for deg og forholdet til kjæresten din? Da tenker jeg altså på et scenario totalt uten Gud. Altså, ingen Gud til å straffe deg senere fordi du ikke tror på han o.l. Hvordan ser det ut da? Om du skulle finne på å ikke tro på noen Gud, er det jo ingen Gud til å straffe deg. Om du gjør noe galt, og det skal innblandes en straff i det hele, så tenker jeg at det Norske rettsvesen er rette instansen til å straffe deg. Det vil nok gå utover din egen samvittighet også, men det er på grunn av moralen og etikken du har opparbeidet gjennom årene. Om du avslutter livet ditt, er det nok mest sannsynlig over. Jeg vil STERKT fraråde deg fra hele den idèen. Det er tydelig at dette er noe som frustrerer og irriterer deg. Om du føler du får svar her inne, og at du kanskje kommer på lykkelige tanker, så er det fantastisk for din del. Om du ikke gjør det, anbefaler jeg deg å søke profesjonell hjelp. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det er ikke noe problem for meg å tro på Jesus. Jeg vet godt hva jeg snakker om. Jeg har ikke sagt at vitenskapen tar feil når de snakker om Big Bang, fordi jeg vet ærlig talt ikke hvordan Jorden og universet ble til. Men det er totalt uinteressant for meg, fordi jeg vet at det var Gud som skapte universet. Jeg bryr meg ikke om hvordan Gud gjorde det, men det kan godt tenkes at Gud skapte Big Bang. Fordi det er nettopp der vitenskapen stopper opp. Det er sikkert ikke noe problem for vitenskapen å bevise både det ene og det andre, om hvorfor ting er som de er, men problemet med vitenskapen er at det fins en grense for hva man kan finne ut. Fordi da Gud skapte verden, skapte ham den med vitenskap. Det var Gud som oppfant vitenskapen. Derfor kan man ikke bruke vitenskap om man skal finne ut hvem som startet Big Bang. Det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang bare skjedde!! Det er ikke slik at ting oppstår av seg selv! Det vitenskapen gjør er å henge seg opp i hvordan universet ble skapt. Men det er ikke det som er det interessante, det som er interessant er hvem skapte Big Bang. Fordi Big Bang er bare metoden Gud skapte verden på. Det taler dermed på ingen måte imot Gud Det er riktignok mennesker som har skrevet bibelen, men menneskene som skrev bibelen ble fortalt av Gud hva de skulle skrive. Du tror sikkert ikke på det, men det gjør ingen ting for meg fordi jeg vet at Gud vokter over sitt ord. Det er totalt umulig for et menneske å skrive en bok som bibelen uten Guds hjelp, med alle de detaljene bibelen inneholder, er det umulig for et menneske å ikke gjøre feil. Profetier går i oppfyllelse, å bibelske historier bekreftes stadig vekk av arkeoligiske funn. Ingen mennske som noen gang har levd er i stand til å skrive en så perfekt bok uten Gud. Bibelen i seg selv er et mirakel Om du selv sier du ikke har interesse for hvordan verden ble skapt er det sjanseløst å noengang prøve og finne et svar på spørsmålet. Du legger vekk hele idèen uten å se deg tilbake. Har du grunnlag til å si at det var Gud som skapte vitenskapen og Big bang? Du sier at det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang skjedde. Dette er feil. Jeg tror du må lese mer om emnet. Du sier også at Big Bang ble skapt av Gud og at det på ingen måte taler imot Gud. Det taler heller ikke FOR Gud. Logikken svikter litt her, føler jeg. Om du mener det ikke kan skrives en bok som bibelen uten Guds hjelp, mener du da også at historiebøker fra andre verdenskrig, antikken, middelalderen o.l er Guds verk? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Det er ikke noe problem for meg å tro på Jesus. Jeg vet godt hva jeg snakker om. Jeg har ikke sagt at vitenskapen tar feil når de snakker om Big Bang, fordi jeg vet ærlig talt ikke hvordan Jorden og universet ble til. Men det er totalt uinteressant for meg, fordi jeg vet at det var Gud som skapte universet. Jeg bryr meg ikke om hvordan Gud gjorde det, men det kan godt tenkes at Gud skapte Big Bang. Fordi det er nettopp der vitenskapen stopper opp. Det er sikkert ikke noe problem for vitenskapen å bevise både det ene og det andre, om hvorfor ting er som de er, men problemet med vitenskapen er at det fins en grense for hva man kan finne ut. Fordi da Gud skapte verden, skapte ham den med vitenskap. Det var Gud som oppfant vitenskapen. Derfor kan man ikke bruke vitenskap om man skal finne ut hvem som startet Big Bang. Det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang bare skjedde!! Det er ikke slik at ting oppstår av seg selv! Det vitenskapen gjør er å henge seg opp i hvordan universet ble skapt. Men det er ikke det som er det interessante, det som er interessant er hvem skapte Big Bang. Fordi Big Bang er bare metoden Gud skapte verden på. Det taler dermed på ingen måte imot Gud Det er riktignok mennesker som har skrevet bibelen, men menneskene som skrev bibelen ble fortalt av Gud hva de skulle skrive. Du tror sikkert ikke på det, men det gjør ingen ting for meg fordi jeg vet at Gud vokter over sitt ord. Det er totalt umulig for et menneske å skrive en bok som bibelen uten Guds hjelp, med alle de detaljene bibelen inneholder, er det umulig for et menneske å ikke gjøre feil. Profetier går i oppfyllelse, å bibelske historier bekreftes stadig vekk av arkeoligiske funn. Ingen mennske som noen gang har levd er i stand til å skrive en så perfekt bok uten Gud. Bibelen i seg selv er et mirakel Du får begynne å dra fram beviser for miraklene dine da ( sukk ). Jeg undres litt: Hvorfor er det slik at religionene hele tiden har vært på vikende fronter? Dere spiser den ene etter andre religiøse påstanden i dere etter hvert som dere ser at det ikke passer med de observerte sannhetene. Sa du ikke for litt siden at den som ikke fulgte bibelens ord ikke var en sann kristen for eksempel. Slik jeg ser det er du en con-artist som trikser med ord på samme plan som såkalte medier (cold-readers) som hevder at de kan prate med de døde. Pass munnen din bedre slik at du ikke motsier deg selv. Endret 12. mars 2010 av The Metal God Lenke til kommentar
Lechaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg vil fortelle alle som prøve rå hjelpe meg akkurat hva tankene om gud og overtro går ut på, for jeg får jo aldri slappet av. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, har verdens beste venn, og en kjæreste som er helt ubeskrivelig! Men sånn som jeg har det nå, så føler jeg at jeg ikke klarer å sette pris på virkeligheten. Det er så grusomt! Jeg kan ramse opp tankene som er i hodet mitt konstant! - Jeg har verdens beste kjæreste og er så redd for å miste henne, jeg skal alltid ta godt vare på henne. Men tenk om det finnes en gud, da kan jeg jo ikke avgjøre alt selv. Hvis jeg ber til gud om at hun skal miste følelsene for meg, tenk om han gjør det - hvis jeg ikke tror på gud, vil han gi meg mere angst? - Hvis jeg gjør noe galt, f.eks steler noe, vil gud straffe meg da? Kanskje straffe meg ved å gi meg mere angst. Dette var 3 tanker som jeg sliter med hvert minutt. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, av og til skulle jeg bare tenkt å avsluttet livet, men er redd for at da er det over. Jeg håper virkelig det er noen som kan hjelpe! Enkelt å greit bør du be til Gud om at han hjelper deg å tro på ham. Om du ikke får svar, så ikke gi opp. Fortsett å be, helt til du får svar. Og vær ikke redd for at du kanskje maser på ham. Det står at den som ber skal få, og den som banker på skal det lukkes opp for. Minn Gud på disse versene, fordi Gud kan ikke gå imot sitt eget ord, han er nødt til å svare deg. Den som søker Gud med sitt hjerte, og av hjertet ønsker å tro, han skal bli frelst. Ikke bekymre deg for det. Du skal heller ikke bekymre deg over at Gud skal straffe deg. Det er ikke noe poeng i å tro det. Gud elsker deg, og er kun interessert i at du skal ha det bra, derfor er det lurt å komme til ham når du trenger hjelp. Han kjenner deg tilogmed bedre en du selv, så han vet hva som er best for deg. Men det betyr ikke at du ikke kan velge selv. Husk! Det kan ikke skade be, og du trenger ikke late som du tror hvis du ikke gjør det. Men du må ønske å tro, da skal Gud åpenbare seg for deg. Hvis du ikke vil tro på Gud; kan du jo bare gjøre det alle andre foreslår, men jeg tviler sterkt på at det vil bedre saken for din del. Det fins en Gud, og han elsker deg Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Enkelt å greit bør du be til Gud om at han hjelper deg å tro på ham. Om du ikke får svar, så ikke gi opp. Fortsett å be, helt til du får svar. Og vær ikke redd for at du kanskje maser på ham. Det står at den som ber skal få, og den som banker på skal det lukkes opp for. Minn Gud på disse versene, fordi Gud kan ikke gå imot sitt eget ord, han er nødt til å svare deg. Den som søker Gud med sitt hjerte, og av hjertet ønsker å tro, han skal bli frelst. Ikke bekymre deg for det. Eller du kan gjøre dette, Gerrard. Bare husk at du kan be i 20-30 år uten svar. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Enkelt å greit bør du be til Gud om at han hjelper deg å tro på ham. Om du ikke får svar, så ikke gi opp. Fortsett å be, helt til du får svar. Og vær ikke redd for at du kanskje maser på ham. Det står at den som ber skal få, og den som banker på skal det lukkes opp for. Minn Gud på disse versene, fordi Gud kan ikke gå imot sitt eget ord, han er nødt til å svare deg. Den som søker Gud med sitt hjerte, og av hjertet ønsker å tro, han skal bli frelst. Ikke bekymre deg for det. Eller du kan gjøre dette, Gerrard. Bare husk at du kan be i 20-30 år uten svar. Hva skjer etter 20-30år. Gir man opp? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Enten gir man opp, ellers så hjernevasker en seg selv til å tro på hele driten. Den enkle veien ut. Jeg sier ikke at det er et DÅRLIG valg. Jeg sier tvert imot at jeg bare tror det ville være med på å utsette problemene dine til et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
Lechaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det er ikke noe problem for meg å tro på Jesus. Jeg vet godt hva jeg snakker om. Jeg har ikke sagt at vitenskapen tar feil når de snakker om Big Bang, fordi jeg vet ærlig talt ikke hvordan Jorden og universet ble til. Men det er totalt uinteressant for meg, fordi jeg vet at det var Gud som skapte universet. Jeg bryr meg ikke om hvordan Gud gjorde det, men det kan godt tenkes at Gud skapte Big Bang. Fordi det er nettopp der vitenskapen stopper opp. Det er sikkert ikke noe problem for vitenskapen å bevise både det ene og det andre, om hvorfor ting er som de er, men problemet med vitenskapen er at det fins en grense for hva man kan finne ut. Fordi da Gud skapte verden, skapte ham den med vitenskap. Det var Gud som oppfant vitenskapen. Derfor kan man ikke bruke vitenskap om man skal finne ut hvem som startet Big Bang. Det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang bare skjedde!! Det er ikke slik at ting oppstår av seg selv! Det vitenskapen gjør er å henge seg opp i hvordan universet ble skapt. Men det er ikke det som er det interessante, det som er interessant er hvem skapte Big Bang. Fordi Big Bang er bare metoden Gud skapte verden på. Det taler dermed på ingen måte imot Gud Det er riktignok mennesker som har skrevet bibelen, men menneskene som skrev bibelen ble fortalt av Gud hva de skulle skrive. Du tror sikkert ikke på det, men det gjør ingen ting for meg fordi jeg vet at Gud vokter over sitt ord. Det er totalt umulig for et menneske å skrive en bok som bibelen uten Guds hjelp, med alle de detaljene bibelen inneholder, er det umulig for et menneske å ikke gjøre feil. Profetier går i oppfyllelse, å bibelske historier bekreftes stadig vekk av arkeoligiske funn. Ingen mennske som noen gang har levd er i stand til å skrive en så perfekt bok uten Gud. Bibelen i seg selv er et mirakel Du får begynne å dra fram beviser for miraklene dine da ( sukk ). Jeg undres litt: Hvorfor er det slik at religionene hele tiden har vært på vikende fronter? Dere spiser den ene etter andre religiøse påstanden i dere etter hvert som dere ser at det ikke passer med de observerte sannhetene. Sa du ikke for litt siden at den som ikke fulgte bibelens ord ikke var en sann kristen for eksempel. Slik jeg ser det er du en con-artist som trikser med ord på samme plan som såkalte medier (cold-readers) som hevder at de kan prate med de døde. Pass munnen din bedre slik at du ikke motsier deg selv. Har jeg motsagt meg selv? Fordi jeg trekker ikke tilbake det jeg sa om at man er en falsk kristen om man ikke tror på bibelens ord. Det er mange som har det for seg at de kan tolke bibelen. De tolker bibelen etter slik de vil at den skal være. Dermed opphever de Guds ord til fordel for sine egne meninger. For meg er det veldig enkelt. Jeg tror på hvert eneste ord som står i bibelen, jeg tar bibelen helt bokstavelig. Jeg er det man kan kalle en fundamentalistisk kristen Lenke til kommentar
Lechaim Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Enkelt å greit bør du be til Gud om at han hjelper deg å tro på ham. Om du ikke får svar, så ikke gi opp. Fortsett å be, helt til du får svar. Og vær ikke redd for at du kanskje maser på ham. Det står at den som ber skal få, og den som banker på skal det lukkes opp for. Minn Gud på disse versene, fordi Gud kan ikke gå imot sitt eget ord, han er nødt til å svare deg. Den som søker Gud med sitt hjerte, og av hjertet ønsker å tro, han skal bli frelst. Ikke bekymre deg for det. Eller du kan gjøre dette, Gerrard. Bare husk at du kan be i 20-30 år uten svar. Hvis du ber uten å forvente svar, vil du heller ikke få svar. Men ber du med et villig hjerte har jeg vanskelig for å tro at du må vente i 20-30 år. Hvis du leser bibelen, så vet du hva du skal gjøre. Og hvis du gjør det bibelen sier du må gjøre for å bli frelst, men det ikke skjer noen ting. Ja da kan du bare gi opp, fordi hvis det blir tilfelle, da fins ikke Gud. Men jeg vet at det ikke kommer til å skje så lenge du søker Gud med et åpent hjerte. Gud gjør ikke forskjell på folk, han tar imot enhver som vil følge ham Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hvis du ber uten å forvente svar, vil du heller ikke få svar. Men ber du med et villig hjerte har jeg vanskelig for å tro at du må vente i 20-30 år. Med andre ord: Du hører det du vil høre? Lenke til kommentar
Brandt Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ifølge gud er vi alle guds barn Neida. Kun de som har tro på Jesus kan kalles Guds barn. Og forresten; det er ikke Gud som brenner folk i Helvete, det er satan som har skapt helvete. Så følger du Satan, vil du komme til å bo der Satan bor. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 For meg er det veldig enkelt. Jeg tror på hvert eneste ord som står i bibelen, jeg tar bibelen helt bokstavelig. Jeg er det man kan kalle en fundamentalistisk kristen Hva kaller du denne påstanden da med bibelske vendinger: Det er ikke noe problem for meg å tro på Jesus. Jeg vet godt hva jeg snakker om.Jeg har ikke sagt at vitenskapen tar feil når de snakker om Big Bang, fordi jeg vet ærlig talt ikke hvordan Jorden og universet ble til. Men det er totalt uinteressant for meg, fordi jeg vet at det var Gud som skapte universet. Jeg bryr meg ikke om hvordan Gud gjorde det, men det kan godt tenkes at Gud skapte Big Bang. Fordi det er nettopp der vitenskapen stopper opp. Det er sikkert ikke noe problem for vitenskapen å bevise både det ene og det andre, om hvorfor ting er som de er, men problemet med vitenskapen er at det fins en grense for hva man kan finne ut. Fordi da Gud skapte verden, skapte ham den med vitenskap. Det var Gud som oppfant vitenskapen. Derfor kan man ikke bruke vitenskap om man skal finne ut hvem som startet Big Bang. Det er totalt imot all vitenskapelig fornuft at Big Bang bare skjedde!! Det er ikke slik at ting oppstår av seg selv! Hvor tar du dette fra? Jeg har lest de fleste sidene i bibelen og jeg kan ikke se at noe av dette er nevnt. Du har flyttet grensen for hva bibelen kan forklare helt tilbake til før "the Big Bang". Her vet du selv at vitenskapen ikke har mulighet til å komme med noe annet en svake hypoteser og det passer deg perfekt. Med andre ord. Du lyver for deg selv og andre når du påstår følgende: "Jeg tror på hvert eneste ord som står i bibelen, jeg tar bibelen helt bokstavelig. Jeg er det man kan kalle en fundamentalistisk kristen" sitat slutt. Pass munnen din! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ifølge gud er vi alle guds barn Neida. Kun de som har tro på Jesus kan kalles Guds barn. Og forresten; det er ikke Gud som brenner folk i Helvete, det er satan som har skapt helvete. Så følger du Satan, vil du komme til å bo der Satan bor. Hvor har du dette fra? Han kommer med en rekke selvmotsigelser og motsier bibelens ord hele tiden. (vel det er jo uungåelig iom at bibelen er selvmotsigende). Merkelig at det manles så lite selvinnsikt. Begynner så smått å tro på Dwakins hypotese om et "god gene". Det ville forklart mange underlige poteter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå