Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

usymetri hos mennesker

dan83

Anbefalte innlegg

hei

vet at usymetri kan oppstå under utviklingen hos en person(forster stadium) pgr av ytre påvirkninger som morens kost osv. Hormoner skal også spille en rolle visst nok

Men det jeg lurer på er om usymetri også kan oppstå under oppveksten, som feks i puberteten? Jeg skulle ikke tro det, siden man har det utgangspunktet man ble født med og uansett åssen ytre påvirkninger man blir utsatt for, så vill man beholde denne symetrien? Skulle jo ikke tro at feks en helt fin rett nese skulle bli bitte litt skjev etter puberteten, siden personen ble ustatt for negative påvirkninger(miljøgifter osv)?

Vet ikke om dette er det rette forumet å spørre slike spørsmål, men det kan jo hende det er noen her inne som vet noe om dette(noen leger?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjev rygg er veldig utbredt. Jeg har dette. Dette er noe som ikke synes for det blotte øyet, men det merkes ;)

Det med testikkelen; Det er meningen at ikke begge ligger på samme plass. De skal faktisk ligge litt over hverandre. Husker ikke hvorfor, men det er mulig det har med temperatur å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er gode grunner til at testiklene ligger litt over hverandre. For det første ville det blitt litt trangere mellom bena om testiklene lå side om side. Dessuten blir kjølingen bedre jo større den utvendige flaten (aka huden mot luft) er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...