Gå til innhold

hjelp til ny stasjonær! opp til 8000,-

Anbefalte innlegg

hei!

er rimelig grønn når det gjelder pc og slikt.

Skal nå ha meg en ny stasjonær PC og lurer på om noen har lyst hjelpe meg med et oppsett...?

har sett på endel ferdige løsninger, men går meg fort vill i jungelen. hører det kan være en god idè å bygge selv, men da må man vel ha litt kunnskap også..?

så da lurer eg på om noen er villige til å lage et brukendes oppsett til meg?

bruksområder eg nå vil ha PC til er først og fremst bilde/videoredigering. det er også ønskelig at den klarer spill av nyere dato f.eks mw2 og Battlefield: BC2.

er det mulig å finne noe som klarer alt dette bra til 8000kr? PC'en trenger ikkje å være "hyper-kompatibel" til dette, men bør klare oppgavene greit.

er evig takknemlig om noen kan lage et oppsett til meg, med alt av deler som trengs. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du skjerm, tastatur, mus og så videre, eller bare kabinett med innhold? Disse kommer gjerne på et par tusen til sammen, så det har ganske stor innvirknig på hvilke komponenter du kan velge. Full pakke med skjerm osv. kan fort bli litt trangt innenfor 8000, og du må gå på en del kompromisser, men skal du bare ha "boksen" har vi en god del plass å leke oss på.

Å bygge selv er faktisk veldig lett. det meste er i grunn selvforklarende eller godt forklart i manualer, og så lenge du beskytter deg mot statisk elektrisitet (gå på bart golv, ikke bruk raggsokker, og ta i kabinettet med jevne mellomrom) er det lite som kan gå galt. Det finnes mange gode guider på nettet, blant annet denne her på hardware.no.

Lenke til kommentar

glemte å si det ja.. :blush:

skjerm, tastatur og mus er ikkje medregnet i de 8000 kronene, da eg allerede har det. Kun "boksen" eg er ute etter.

hjertelig takk for guiden, den kan bli nyttig! :)

Trenger du skjerm, tastatur, mus og så videre, eller bare kabinett med innhold? Disse kommer gjerne på et par tusen til sammen, så det har ganske stor innvirknig på hvilke komponenter du kan velge. Full pakke med skjerm osv. kan fort bli litt trangt innenfor 8000, og du må gå på en del kompromisser, men skal du bare ha "boksen" har vi en god del plass å leke oss på.

Å bygge selv er faktisk veldig lett. det meste er i grunn selvforklarende eller godt forklart i manualer, og så lenge du beskytter deg mot statisk elektrisitet (gå på bart golv, ikke bruk raggsokker, og ta i kabinettet med jevne mellomrom) er det lite som kan gå galt. Det finnes mange gode guider på nettet, blant annet denne her på hardware.no.

Endret av fosland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...