cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg installerer lyd driveren til hk'et som jeg fikk med paa cd. Men det kommer ikke opp noe icon nede til h0yre paa baren eller noe som helst. Enkelt aa greit, saa faar jeg rett og slett ikke lyd. Noe som er vitalt for det jeg bruker pcen til. Clues? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Du kan jo begynne med å fortelle hva slags lydkort, hovedkort etc etc. Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 vel. HK: Asus P5QPL-AM integrert lydkort Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Kan BIOS drivern ha noe sak aa spille her? Jeg kan ikke saa mye om pc tbh. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Nei BIOS "driver" som du kaller det har ikke noe å gjøre med dette. Last ned følgende ZIP fil og pakk ut denne. Etter utpakking av ZIP - Installer med "AsusSetup.exe". Dette er filnavnet (ZIP) for rett lyd driver: Realtek_Audio_V51005859_V6015859.zip Link til ASUS driver for Realtek integrert lyd for "ASUS P5QPL-AM" http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=08c0CULpvP1ZM9kT&templete=2 Velg Download flik. Velg OS type i drop box . Klikk + ved Audio klikk for å laste ned Endret 12. mars 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Skal pr0ve naa og se om det funker Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Har fortsatt ingen tegn til lyd saa jeg skj0nner rett og slett ingenting her jeg sitter :s Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Du må legge inn kb888111, denne ligger på driver cd som fulgte med hovedkortet eller så kan du laste den ned fra Microsoft. Du må også passe på at det integrerte lydkortet ikke er daktivert i bios. Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Tror faktisk det kom opp en feilmelding om kb888111 naar jeg installerte driverne fra cden isted. Men hvordan kan jeg se om lydkortet er deaktivert eller ikke i BIOS? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hva mener du med feilmld ang kb888111 ? Sjekk i installerte programmer at den faktisk er der. Hvordan har du koblet til høyttalere ? Fremme eller bak på kabinettet ? på grønn tilkobling !! Du må huske på at de aller fleste kabinett som selges idag har 2 tilkoblingsmuligheter på kabelen som går frem i kabinettet. 1 for Hd audio og en for Azalia, støtter feks ikke kabinettet Hd audio har de fleste en mulighet for å sette denne til Azalia i bios. Du kan sjekke om kortet er aktivert med å gå inn på 'Integrated Devices' i bios, dær skal integrated audio stå som enabled. Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Vel angaaende feilmelding saa hadde jeg bare sett feil. Den er blant installerte programer ja. Hehe jeg har vert aktiv gamer i 8 aar saa vet hvordan jeg kobler headset Saken er at jeg jeg ikke engang kan modifisere lyden fra control panel, kan ikke endre eller r0re paa noe. alt er liksom fadet i den graa fargen, saa jeg kan ikke huke av noe eller lignende. Om du henger med. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 avinstaller lyddriverene, last ned nye fra nettet og innstaller de, om du ikke har prøvd det enda. Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Det har jeg nok pr0vd. Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) H0rt rundt om paa flere sider og faar beskjed om at det er windowsen som er bugga. Saa skal pr0ve med en cd til en kompis etterpaa og se om det gj0r utslag. Endret 13. mars 2010 av Jossaa Lenke til kommentar
cloudnine Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 Nå funker lyden ja. Så det var vist den cden jeg brukte først som var bugga. Så problem solved. Tråden kan stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå