Gå til innhold

Test: Asus M4A785TD-V EVO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ofte en ser ATX kort med integrert grafikk, stort sett forbeholdt m-ATX kort.. Absolutt et pluss hvis man tenker på å sette opp en server f.eks.

Takk for test, den tok seg jo av det meste. Er vel minimalt med forskjell til andre kort som har samme chipset går jeg ut ifra.

Syns dessuten prisen kunne vært en hundrelapp lettere, med et litt kjedeligere kjølesystem kanskje..

Lenke til kommentar

Jeg har selv dette kortet. I går oppdaterte jeg til siste BIOS. Etter denne oppdateringen har nå min Phenom II X2 545 4 aktive kjerner. Og alt dette ved å simpelthen trykke på 4 under oppstart. Trenger ikke gå inn i BIOS engang ;)

Nå har jeg ikke gjordt noen stabilitetstester på CPU etter unlock, men ette viser hvertfall en flott funksjon med Asus sitt gromkort :)

post-100562-1268521388,6558_thumb.jpg

Edit: Et lite minus er lydkortet. Etter ca 2-3min uten noen lydfunksjoner gående på maskinen, virker det som om lydkortet går i "dvalemodus". Jeg får hvertfall summing i høyttalerne som blir borte med en gang jeg bruker en funksjon som lydkortet er involvert i...

Endret av foffle
Lenke til kommentar

Ja det er ikke så dumt det sideport minnet. Hvertfall for meg som bare spiller på ps3'en, og har bare 4GB systemminne.

Jeg gleder meg til Win 7 dropper i postkassa, for da skal jeg gi kortet en knallhard gjennomkjøring for å se hva det er godt for :)

Jeg har en snikende mistanke om at mitt impulskjøp vil vise seg å være et skikkelig "bang-for-the -buck" kort ;)

OT: En litt sur ting jeg oppdaget da jeg låste opp alle kjernene på X2 545'en er at jeg ikke får temperaturavlesninger med noen programmer i det hele tatt. Det fungerer fint med bare to kjerner aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...