Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Vivaz

Anbefalte innlegg

Og kameraet er ikke middels godt. Det er et av de bedre du finner på en mobiltelefon.

Kameraet er middels brukbart. Meget greit utendørs, men under mindre belyste omgivelser var det magre greier. Her foretrekker jeg C901, Satio, N82 og C905. Stikkordet for meg er blitz, det er alfa omega. I sær da jeg testet Satio mot Aino var jeg ikke lengre i tvil! Jeg foretrekker et kamera som yter godt under alle scenario, ikke noen få spesifikke :) Altså middels brukbart, for meg.

Forøvrig ikke interessert i å diskutere det du ellers skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for en nøytral og interessant test. Har i dag gjort test på den, og den er faktisk treg, helt i tråd med hva testskribenten nevner. Ikke mye, men akkurat treg nok til at man automatisk trykker en gang til på skjermen, fordi man oppfatter at ingenting skjedde første gangen. Dette kan man bli lettere irritert av........akkurat lik min gamle SE K800i

tenker at SE fikser dette med en sw update en gang ila våren/sommeren...altså en ren bagatell.

ps.

poe, du blir ikke svart fra meg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil du ha meningene mine, poe?

Jeg skumleste noe her; du sa bla. at det er Nokia sin feil at det lagget pga at OS-et som er deres.

Til og med du skjønner at om du f.eks. skulle ta Android og legge det inn på en telefon, og ikke gjøre noen optimaliseringer, ville det lagge på selv en meget god prosessor. Et godt eksempel er Zii Egg, som har 1Ghz prosessor, men likevel lagger med Android. Er det ZiiLabs sin feil, eller Google sin feil? Et hint er at andre Android-telefoner (MED skin) ikke lagger på under 1 Ghz.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

...

Til og med du skjønner at om du f.eks. skulle ta Android og legge det inn på en telefon, og ikke gjøre noen optimaliseringer, ville det lagge på selv en meget god prosessor. Et godt eksempel er Zii Egg, som har 1Ghz prosessor, men likevel lagger med Android. Er det ZiiLabs sin feil, eller Google sin feil? Et hint er at andre Android-telefoner (MED skin) ikke lagger på under 1 Ghz.

Et annet godt eksempel er Google's egen telefon, Nexus One.

Forøvrig er standardisering bra, men jeg har fortsatt tilgode å se disse "lade-flatene" der man slepper å gjøre annet enn å legge telefonen på nattbordet for ladingen..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det er vel ren bullshit fra ende til annen, så lenge laderen er kraftig nok kan du lade alt med den.

EDIT: Du har også sagt at SE sin kontakt er mye bedre enn alle de andre.

Da vet du mer om batteri enn jeg. Jeg lever i den tro at det er forskjell på hvor mye ampere man kan lade et batteri med, og dermed også hvor fort et batteri tar i mot lading. Tåler ikke batteriet denne ampere styrken, så kan det gå riktig så ille.

Jeg har aldri sagt at SE sin kontakt er mye bedre enn alle de andre. Hvor har du det ifra?

Vil du ha meningene mine, poe?

Jeg skumleste noe her; du sa bla. at det er Nokia sin feil at det lagget pga at OS-et som er deres.

:)

Hva? Hvor sa jeg det. Jeg mener selvfølgelig at laggingen skyldes Symbian og ikke Nokia. Har jeg sagt noe annet?

Lenke til kommentar

Nok en gang har en kommentartråd blitt dratt ut med et fokus på grensen av hva som er relevant. I utgangspunktet ikke noe som kvalifiserer til noe særlig moderering, men dette er n-te gang og diskusjonen er den samme hver gang.

Derfor har faktisk alt som omhandler det som omtales som Amobils favorisering av Nokia blitt slettet fra tråden + litt annen off topic. Det er hardt ja, og jeg beklager for flyten i tråden, men dette er rett og slett for å signalisere at denne diskusjonen ikke lenger hører hjemme i hver enkelt kommentartråd. Fra og med nå skal alt dette tas i denne tråden (opprettet av undertegnede da dere ikke har tatt initiativet selv, til tross for flere oppfordringer).

Noen vil bli sure og andre lettet over dette, men sånn blir det nå en gang.

Minner om at tilbakemeldinger skal tas på PM eller eventuelt i en dedikert tråd i Tilbakemeldinger til forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har i dag en se c905, og trenger sårt en ny da skjermen har begynt å tulle veldig :( (er litt over året gammel). Vil jeg bli skuffet hvis jeg kjøper meg en vivaz?? det jeg bruker mobilen mest til er sms, ta bilder og huskelapper hehe.Har sett på Satio, men den er nok litt for dyr med mitt budsjett, selv med binding. Noen?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har denne telefonen og den er überirriterende. Bra kamera: javisst, flott video. Elendig sportsfunksjon på kameraet. Det som er irriterende er at menyen er så innvikla og lite brukervennlig: det finnes ringetoner et eller annet sted lagret, men klin umulig å finne dem, og er ikke søkeord på hjelpemenyen. Touchscreenen er bortimot ubrukelig uten pennen som følger med, og den mista eg etter tre måneder: datt av.

Ikkje tastatur. Gleder meg til abbonementsperioden er over og eg kan slenge denne elendigheten.

Skriv din kommentar....

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...