Gå til innhold

logge inn på ekstern side via en link

Anbefalte innlegg

har søkt endel, men kommer ikke helt frem til de rette søkeordene. Beklager emne-tittelen også.

Det jeg lurer på, er om det er mulig å logge inn på en ekstern side via en link.

Altså, jeg er inne på min side. Og så linker jeg eks. til diskusjon.no.

Men kan jeg få fyllt ut formen og klikket på submit for så og komme inn som innlogget automatisk?

Har sett noen plasser at det har blitt utført men finner ikke ut av hvordan. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okay, men, skjønte ikke helt...

Det som er, er at jeg har ett medlemsområde. Når en bruker er innlogget, så kan de klikke på en link til eks. diskusjon.no.

Når de gjør det, så logges de inn med sin innlogging naturligvis. Det som er da, er at jeg trodde begge sidene måtte kommunisere eller noe... Kunne du gitt ett eksempel på en slik link?

Lenke til kommentar

diskusjon var bare ett eksempel.

Litt vanskelig å forklare...

men via min medlemsside, når en bruker er innlogget, så har jeg en link til ett eksternt nettsted hvor brukeren også har en egen inlogging.

Når en bruker klikker på linken, så hadde det vert greit om brukeren kom til det eksterne nettstedet, ferdig innlogget til sin konto der også...

Jeg har sett det har blitt gjort, men finner ingen plass hvor det står hvordan...

Lenke til kommentar

Det er svært avhengig av hvordan det nettstedet logger inn brukere. Benytter de HTTP-innlogging (typisk at det spretter opp en boks hvor man må skrive inn brukernavn og passord) er det så enkelt som http://brukernavn:[email protected], utover det så er det nok lite noen her kan si uten å vite noe mer om nettstedet.

Red.: Sikker på at det ikke er de samme som kontrollerer de nettstedene du har sett det på? Det er ikke noe problem å logge inn en bruker på flere domener så lenge man router de innom samme domene for innlogging.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Altså det 2. post i tråden skrev?

Jeg spørr igjen. Er det slik at du vil ha en login-felt på siden din, når brukeren trykker login så logger brukeren inn på f.eks diskusjon.no?

Nesten...

Det som er, er at på min side da. Så er det en link som heter Logg inn på eksternside.no.

Når det klikkes på linken, så sendes brukeren til eksternside.no/innlogget/.

Når en bruker er innelogget hos meg da, så holder vi en database med bland annet innlogging til den eksterne siden også (som brukeren kan definere selv fra sin profil (valgfritt)).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fremdeles ikke. Virker som om du vil blande innloggingen din med innloggingen til andre sider. Det er ikke mulig å endre/hente informasjon fra deres sider, som passord, brukernavn og cookies.

Forstår ikke helt hensikten. Forklar ordentlig på nytt plx.

|edit| og hvordan skal du få logget inn med en link? du må jo ha en form som sendes til siden...

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg har forstått det rett, altså du har lagret brukernavn og passord for folk til den eksterne siden, så blir det jo noe ala dette

$sql = mysql_query("SELECT brukernavn_ekstern_side, passord_ekstern_side FROM blabla WHERE blabla");
$res = mysql_fetch_row($sql);

print("<form action=\"www.eksternside.no/der-innloggingen-skjer\" method=\"post\">");
print("<input type=\"hidden\" name=\"brukernavn\" value=\"".$res[0]."\">");
print("<input type=\"hidden\" name=\"passord\" value=\"".$res[1]."\">");
print("<input type=\"submit\" name=\"logginn\" value=\"Logg meg inn på ekstern side\">");
print("</form>");

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...