Gå til innhold

BK: Et sportsfotografi


Anbefalte innlegg

Hei

 

Var på Rosenborgs trening på onsdagen å knipsa litt bilder, tenkte jeg skulle legge ut ett å se hva folk syns :)

Mitt første forsøk på sportsfotografering, så er ganske fornøyd

 

Exif:

1/500 sec, f/5.3, ISO 200, @145mm

Tatt med Nikon D40, 55-200mm Nikkor objektiv

post-104243-1268391084,9809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at bildet bygger opp til en fin forventning om at han hvert øyeblikk kommer til å kle på seg den stolpen mellom beina.

 

Jeg har ellers ingenting negativt å si om bildet, bortsett fra at de triste/få fargene og "publikummet" gjør det hele veldig hverdagslig og ikke særlig spennende. Hadde det vært fulle tribuner og branndrakt på målscorer hadde bildet vært mer fengende.

Lenke til kommentar

Bjaesp

Åh...jeg som hadde håpt du hadde tegnet bart på spillerne :-) Ble skuffet da jeg åpnet bildet.

 

Pebino:

Vet ikke hvordan det funker med akredittering på Lerkendal, men på Brann Stadion kan man ha med seg så mye utstyr man vil, bare det ikke kan filme.

Man kan heller ikke benytte bildene i offentlige sammenhenger uten å få det gjodkjent av Brann. Men ellers er det fritt frem.

Selvfølgelig vil du ikke ha muligheten til å posisjonere deg like godt/nærmt som pressen, med mindre du skulle få deg en plass like bak/ved mål.

 

En annen ting er vel at etterhvert som man kommer mot sommeren og har sol også på kveldene vil det være letetre å få akseptabel lukkertid på grei ISO.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man ta med inn så mye utstyr man bare vil, men som innehaver av et sesongkort har jeg min plass sammen med Kjernen. Og oppi der er det IKKE lett å verken passe på kameraet eller ta gode bilder.

 

Men, jeg kommer nok til å prøve å ta flere bilder på trening. Syns det var flott, og man kommer tett innpå spillerene noe som er meget interessant på mange måter. Samtidig som jeg ikke er den mest drevne rent fototeknisk, og jeg trenger all den treningen jeg kan få :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...