KjellV Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hvis man ser bort ifra pris ville jeg gått for intel, men siden pris er en viktig faktor.. gå for AMD! har selv en Intel p4 1.8 gHz, og jeg liker at den ikke går over 29 grader, mens en AMD gjerne ligger på ca 50 uklokket.. Hvorfor er folk egentlig så sykt opptatt av temperaturer? Athlon er "varmere" enn P4, ja. Hvorfor? Det er ikke fordi de produserer mere varme (Faktisk produserer en P43GHz mere varme på maks enn en XP3000+) men fordi en P4 har større core enn en XP. Er det egentlig noen ulempe at Athlon har høyere temp enn en P4? Tror ikke det. Den tåler jo vesentlig høyere temp før den "dør på seg". Er prosessoren under 75 grader og den er stabil (Athlon) så er temperaturen ikke noe å bry seg om . EDIT: Herregud, må lære meg å ikke svare på AMD vs Intel diskusjoner.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Athlon er "varmere" enn P4, ja. Hvorfor? Det er ikke fordi de produserer mere varme (Faktisk produserer en P43GHz mere varme på maks enn en XP3000+) men fordi en P4 har større core enn en XP. Athlon XP (T-Bred/Barton) er ikke varmere enn P4, ikke mye i så fall, og har heller ikke mindre core enn P4, heller ikke mye i så fall. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 AMD! AMD! AMD! Trenger vel ingen begrunnelse. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 masse Hvis jeg tenker meg om to ganger så har du rett, men trådoppretter signaliserer jo til hva som passer han best og i farten tenkte jeg ikke noe mer om. Men ja, den er feilpostet, iallefall slik som den har utviklet seg nå. Uannsett prøver jeg å holde en lav profil på å si fra om feilposterulovlig innhold osv nå fordi at det er så mange irriterende nybegynnere som flamer meg ut for å si fra. Har derfor funnet ut at PM til moderator er den beste løsningen, noe jeg gjør ofte. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 P4s store fordel er vel SSE2 instruksene, sopm gjør at den kjører forbi AMD i enkelte tester, dog har AMD andre fordeler i andre sammenhenger. Blant annet er de vel bedre på flyttalsoperasjoner. Ytelsesmessig ligger de forbausende likt, så det er ikke noe bra argument.. Og i følge folk her inne er Athlon XP + det nyeste chipsettet fra Nvidia stabilt, personlig har jeg kun prøvd Athlon med VIA/AMD chipsett og det var et dårlig/dyrt prosjekt. Nå handler jeg kun Intel og ser ingen grunn til å gjøre noe annet, men det sier de fleste som kun kjører AMD også, så... Dersom du setter opp 2 forskjellige PCer på komplett, vil du finne ut at AMD og Intel ender på omtrent det samme, Intel noe dyrere avhengig av valg av HK, RAM etc. CPU er ikke den dyreste delen i PCen med mindre du går for 3GHz+(3000+) CPuer uansett. Til syvende og sist er det hele et valg om hvilket klistremerke du vil ha på PCen, et grønt amd eller et litt stiligere P4 i rødt og blått. Endel her inne er AMD tilhengere fordi man mener det er politisk korrekt å støtte AMD, uten at jeg kan se forskjellen i å støtte en CPU gigant fremfor en annen. DU må bare velge hva du vil ha, uansett hvilke rare argumenter som dukker opp i slike "diskusjoner" som dette, som f.eks hvilket klistremerke som er kulest Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 jo da RikkyRally, en Intel ligger ofte mellom 30 og 50, mens en AMD ligger som oftest på 50-80. jeg sier ikke at det er noe negativt med noen av delene, men jeg liker at min p4 ikke går så varmt. :-? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 EDIT: Herregud, må lære meg å ikke svare på AMD vs Intel diskusjoner.. du er ikke den eneste :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå