South_Bridge Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 er jo egentlig litt tåpelig å telle antall feil(grunnet at noe kan ha følgefeil), men det er en luksus jeg er vant med fra Visual Studio og lurte på hvordan dette er mulig på linux og make? Jeg har noe c++ kode som inneholder ekstremt mange feil, og jeg ønsker å få ut hvor mange feil det er (alltid bra med en pekepinne). Er det noen argumenter jeg kan slenge med kommandoen make som utfører det jeg ønsker? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Det som er vanlig er å pipe output fra make og bruke grep til å finne linjene med feil som igjen pipes til wc -l ... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Dersom du bruker et IDE så vil den vel ofte telle for deg. make | grep error | wc -l vil telle erorrs for deg. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 Dersom du bruker et IDE så vil den vel ofte telle for deg. make | grep error | wc -l vil telle erorrs for deg. prøvde det og da gav den kun ut "1" (det er flere linjer med xxx.cpp: LINJEXXX: error: 'feilkode)' Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 prøvde det og da gav den kun ut "1" (det er flere linjer med xxx.cpp: LINJEXXX: error: 'feilkode)' Prøv: make 2>&1 | grep "error:" | wc -l Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 prøvde det og da gav den kun ut "1" (det er flere linjer med xxx.cpp: LINJEXXX: error: 'feilkode)' Prøv: make 2>&1 | grep "error:" | wc -l Ambiguous output redirect. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå