Gå til innhold

Ny telefon, hvilken skal jeg velge!?

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er det tid for ny mobil igjen!

Jeg lurer da på om det er noen som har noe formening om hvilken type jeg burde skaffe meg?

Penger ikke problem :-) Jeg har sett på HTC HD2, Iphone 3Gs, HTC hero etc. . .

Android, WM eller Apple? Er dette noe jeg burde tenke på?

Krav:

- Minimum 5mp kamera

- WLan

- 3g (nett?)

Noen som har noen forslag ? Evnt. hvorfor akkuratt den mobilen.

Vil ha en telefon som har det meste, men samtidig god å bruke (skal tross alt ha den ett år)

- Daniel ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Google Nexus One eller HTC Desire. Eller evt. Samsung Wave

Se heller på disse ja, de 3 du nevnte ville jeg ikke brydd meg om idag. Med mindre du gjerne vil ha tilgang til alt tilbehøret til iphone.

Jeg har en acer liquid a1 idag som jeg tror vil bli byttet ut med en nexus one i nær fremtid.

Desire og nexus one er ganske like, eneste som setter nexus foran for min del er den gode støyreduksjonen med den ekstra mikrofonen på baksiden og at den blir oppdatert hyppigere.

Lenke til kommentar
Google Nexus One eller HTC Desire. Eller evt. Samsung Wave

Se heller på disse ja, de 3 du nevnte ville jeg ikke brydd meg om idag. Med mindre du gjerne vil ha tilgang til alt tilbehøret til iphone.

Jeg har en acer liquid a1 idag som jeg tror vil bli byttet ut med en nexus one i nær fremtid.

Desire og nexus one er ganske like, eneste som setter nexus foran for min del er den gode støyreduksjonen med den ekstra mikrofonen på baksiden og at den blir oppdatert hyppigere.

Hmm okei, jeg hadde nesten bestemt meg for HD2 allerede før jeg la ut emne, men var jo veldig fint for meg at jeg lagde dette emne så jeg ikke kjøper en telefon jeg blir lei med en gang!

Hva er fordelene med disse telefonenene? Kun oppdatert hyppigere?

- Daniel

Lenke til kommentar

Android blir sett på som en god del mer brukervennlig enn WM. Skulle jeg hatt en annen telefon enn iPhonen min, hadde jeg gått for en Nexus One eller en Desire.

Okei, hva er den store forskjellen på Android og WM? Sånn basic liksom :-)

Nexus One og Desire kontra HD2, hva har de som ikke HD2 har? eller omvendt :p

- Daniel

Lenke til kommentar

Windows Mobile og Android er forskjellige mobile OS.

Windows Mobile 6.5 er et litt"gammelt" os, litt tregt og ikke alltid så finger vennlig. Det fungere forsåvidt greit og er et bra utgangspunkt for business bruk. Til høsten/vinteren kommer et helt nytt mobil OS fra Microsoft kallt Windows Mobile 7, desverre blir det visstnok ingen "offisielle" oppgradering til WM7 tilgjengelig for dagens telefon modeller som bruker Windows Mobile.

NB: Selv om den bruker Windows Mobile 6.5 så er HD2 rask og finger vennlig grunnet bruk av Sense UI, rask processor og stor skjerm.

Android er noe nyere og friskere, samt at det er virkelig finger vennlig.

Du bør nok google litt rundt for å virkelig finne ut hva som er hva om dette før du tar ditt endelige valg.

HTC VS Google Nexus One

Et annet alternativ kan også vaere Sony Ericsson Xperia X10

(Android Os, 4" skjerm og 8MP kamera)

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Windows Mobile og Android er forskjellige mobile OS.

Windows Mobile 6.5 er et litt"gammelt" os, litt tregt og ikke alltid så finger vennlig. Det fungere forsåvidt greit og er et bra utgangspunkt for business bruk. ( Windows Mobile 6.5 blir erstattet av en helt ny utgave kallt Windows Mobile 7 til høsten/vinteren, desverre blir det visstnok ingen "offisielle" oppgradering til WM7 tilgjengelig for telefoner med WM 6.5)

Android er noe nyere og friskere, samt at det er virkelig finger vennlig.

Du bør nok google litt rundt for å virkelig finne ut hva som er hva om dette.

Veldig bra forklart! Kjønner helt klart hva du mener, men jeg leste på nette at WM har multitouch og det har IKKE android, stemmer dette? Skal kjøpe mobil idag, om 2 timer ca pga tidlig ferie, så må bestemme meg NÅ ^_^

Google Nexus One er jo ikke å få tak i i norge på dagen, så denne ser jeg bortifra.

Tenker da:

- HTC HD2 (VELDIG usikker med tanke på alt som har blitt sagt her)

- HTC Desire (aldri vært borti før, men høres bra ut)

- Iphone (kanskje ikke så mye vits, "gammel", har Ipod Touch så har jo alle apps osv)

- Samsung Omnia Pro (ikke vært bort før, men høres også veldig bra ut)

- HTC Touch Pro2 ( ----"---- )

- Sony Ericsson Aino U10i ( ----"---- )

EDIT: xperia så også VELDIG fristende ut!

Har allerede en Nokia 5800, men begynner å bli lei den :-)

Hvem og hvorfor? :p

- Daniel

Endret av Stubba
Lenke til kommentar

Du vill nok kunne bli tilfreds med en HD2, det er DEN beste WM mobilen på markedet idag.

Android 2.0 og opp har multi-touch støtte, men det er ikke "aktivert" i alle telefon modellene ennå.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt HD2 i 1 uke og angrer ikke et sekund.

Det er en fantastisk telefon, kjapp og stor. Ikke bry deg så mye om hva som blir sagt om den her, den må bare oppleves.

Edit: Jeg tror du skal droppe Xperia.

Endret av Slystr
Lenke til kommentar

La akkuratt merke til denne artikkelen her:

>LINK<

Hei

Jeg har hatt HD2 i 1 uke og angrer ikke et sekund.

Det er en fantastisk telefon, kjapp og stor. Ikke bry deg så mye om hva som blir sagt om den her, den må bare oppleves.

Edit: Jeg tror du skal droppe Xperia.

Kanskje jeg bør velge HTC HD2 ettersom du sier den er bra?

Ser vi er ganske like, med tanke på bilde ditt :new_woot:

Lenke til kommentar

Da må jeg vel meddele at jeg har kjøpt HTC HD2, alikevel :whistle:

Prata med en kompis ang det, han sa at om jeg blir lei, kjøper han den av meg (høres jo alltid greit ut :D)

Telefonen virker veldig fint, ikke noe trøbbel med den så langt. Veldig brukervennlig (syns nå jeg)

Takker for alle hjelpen folkens! vært nyttig, og lært masse :dribble:

- Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...