Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Gasspedal hang seg opp på Toyota Prius...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Nå er det nok. Vi har det helt forferdelig. Grunnen til at dette skjedde var at han ikke følte han ble trodd av noen. Det ble rett og slett for mye for ham, sier kona til VG Nett.

Seriøst? Siden dette da er ulykke nummer to så bør han ikke få lappen tilbake. Presset øker jo tross alt.

Lenke til kommentar

sitat vg: "Jeg var svært stresset og hadde mer enn nok med å kontrollere bilen" Men han greide alikevel å snakke i tlf med 112?

og det var ikke allverdens skader der som tilsier hastighet over 40kmt

men den andre gangen han dinga på samme strekning derimot.. Kjerringa skylder på at mannen er svært syk ergo ikke istand til å kjøre bil.

vi har med en som sovner ufrivillig nårsomhelst hvorsomhelst? eller kanskje de denne gangen skal gå til vegvesenet "for veien må jo åpenbart være feilkonstruksjon på veien iom jeg har dinga på samme strekke 2 ganger:p

my 2 cents in this case

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

«Folk tror meg ikke, kanskje om jeg prøver en gang til - DA vil de nok tro meg!»

... jeg tror ikke på historien i det heletatt. Dessuten burde politiet ta en grundig vurdering om han er skikket til å kjøre bil, vi kan ikke ha slike folk på veiene.

Lenke til kommentar

«Folk tror meg ikke, kanskje om jeg prøver en gang til - DA vil de nok tro meg!»

Hehe, det får meg til å tenke på han som så at fotoboksen tok bilde av ham. Han snudde og kjørte forbi den sammen boksen flere ganger så fort han kunne. Da skulle nemlig politiet bli overbevist om at det måtte være noe galt med boksen...

Aner egentlig ikke om den historien er sann. Kanskje ikke veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar

Rensket tråden for beskyldninger, injurier og annet off- topic.

Neste som ikke gidder å bry seg om to mod advarsler (dette er den tredje) vil få seg en liten overraskelse (og nei, den er ikke av det positive slaget).

MVH

KVTL

Edit: Dette skal ikke kommenteres i tråden da det er regnet som off- topic.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

sitat vg: "Jeg var svært stresset og hadde mer enn nok med å kontrollere bilen" Men han greide alikevel å snakke i tlf med 112?

og det var ikke allverdens skader der som tilsier hastighet over 40kmt

men den andre gangen han dinga på samme strekning derimot.. Kjerringa skylder på at mannen er svært syk ergo ikke istand til å kjøre bil.

vi har med en som sovner ufrivillig nårsomhelst hvorsomhelst? eller kanskje de denne gangen skal gå til vegvesenet "for veien må jo åpenbart være feilkonstruksjon på veien iom jeg har dinga på samme strekke 2 ganger:p

my 2 cents in this case

Dersom han har stoppet bilen med autovernet i 40 hadde han hatt mye større skader enn bildet tilsier, tipper 15-20 kmt.

Så spørs det om det er vg som har vert litt vel tabloide eller om sjoføren faktisk påsto at han måtte bremse med autoværnet.

Nå har jo samtalen mellom politiet og sjoføren i usa blitt lekket/offentliggjort, og styrker jo ikke den norske saken at den amerikanske viste seg å være svindel.

Min spekulative mistanke er at vedkommende er syk, og ikke var i stand til å stoppe kontrollert, og fant på forklaringen for å ikke miste lappen.

Det er uansett en personlig tragedie for personen det gjelder, som sannsynligvis mister lappen, får trekk i forsikringen og kanskje erstatningskrav fra toyota dersom det viser seg at dette var planlagt.

Endret av eatshorts
Lenke til kommentar

Godt poeng. Om det skulle vise seg å være en bevisst svindel det er snakk om, hva kan Toyota kreve? Toyota har siden oppslagene begynte fått veldig mye negativ omtale og eg mener det er over enhver tvil at Toyota har tapt en del bilsalg og fått et dårligere rykte som et resultat. Og da kan vi sikkert fort anslå et milliardbeløp som Toyota har tapt. Kan de kreve dette av vedkommende?

Lenke til kommentar

Nei. Det er alt som trengs. Det er sagt før av flere her (inkl. meg) som nesten er blitt bannet, så la en moderator stenge tråden før det blir massemassakre her.

Jeg ser den med tanke på injurier, men ytringsfriheten skal IKKE rokes ved...

Injurier er jo sef noe helt annet.

Min MENING er bare at etter å ha lest mellom linjene i media så har fyren ikke hatt problemer med bilen, jeg tror han faker det.

Lenke til kommentar

Det har jo ikke vært nødvendig å lese mellom linjene engang, hørte på radioen for noen dager siden hvor journalisten regelrett beskylte føreren for å prøve å kvitte seg med bilen av økonomiske grunner.

Jeg er riktig nok ikke for at vi her på Diskusjon.no skal henge ut prius føreren, men jeg er jaggu heller ikke for at vi på diskusjon.no skal henge ut Toyota heller...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle en person som visste fra før at bilen ikke har denne feilen prøve å jukse og påstå at den har det? Jeg ser ikke på den annonsen akkurat som noe som peker mot juks, heller andre veien. Jeg tror ikke vedkommende som tydelig sier at bilen ikke hadde det problemet ville ta sjansen på å jukse med det. Det virker rett og slett veldig ulogisk. Vedkommende burde da visst at det ville blitt brukt som motbevis.

Man kan ikke bruke "det har ikke skjedd før" som bevis for at det ikke vil skje. Noen må være den første, og det virker for meg som at både medier, politiet, vegmyndighetene og Toyota her vil prøve å legge all tvil til at "det er umulig". Det finnes ingen beviser noen veier tydeligvis, og da mener jeg at tvilen her skal tilsi at ingen kan gis "rett". At politiet nå sikter vedkommende, sansynligvis, basert på denne tvilen virker for meg veldig feil.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...