Kuffe Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Alderskrav Anbefaler deg sterkt til å fulføre vgs, skulle du få noen karakterer du ikke er fornøyd med kan du alltids ta opp noen fag som privatist når du er ferdig, samme året kan du bruke til å undersøke og finne hva du har lyst til å gjøre videre. Jeg har selv fagbrev, tatt generell studiekompetanse som privatist og går nå på høyere utdanning, var selv skole lei på vgs men har klart å henge med til nå Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Alderskrav Anbefaler deg sterkt til å fulføre vgs, skulle du få noen karakterer du ikke er fornøyd med kan du alltids ta opp noen fag som privatist når du er ferdig, samme året kan du bruke til å undersøke og finne hva du har lyst til å gjøre videre. Jeg har selv fagbrev, tatt generell studiekompetanse som privatist og går nå på høyere utdanning, var selv skole lei på vgs men har klart å henge med til nå Okey, tusen takk for svar. Men bare si at vist jeg skal bli lastebil sjåfør da. Er det noe vits og ha en utdanning som elektriker da ? Det er jo ikke dumt selfølgelig, men er det et must ? Jeg er en person som egentlig aldri kunne tenkt meg og blitt elektriker etc. Liker og holde på for meg selv osv. Noe enkelt bare. Og, på den siden så stod det : Klasse C - lastebil - 18 år Hørt mange sagt at man må være 21 for og kjøre lastebil ? Står jo 18 der. Endret 17. mars 2010 av spetwols Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Å ha fagbrev som elektrikker er ikke et must for å bli lastebil sjåfør. Men å ha fulført vgs, mener jeg egentlig er et must her i livet. Som noen har nevnt tidligere, krever mange jobber vgs selv om jobben ikke har noe spesiell utdannelse. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Nei, 21 år hvis det er snakk om fulltidsarbeid med hvile- og kjøretidsbetemmelser. Ingen taxiselskap som ansetter folk under 20 år heller. Og, på den siden så stod det : •Klasse C - lastebil - 18 år Hørt mange sagt at man må være 21 for og kjøre lastebil ? Står jo 18 der. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Ok. Takk for hjelp Men jeg tenker litt sånn. Vist jeg bytter vgs nå, så må jeg antakeligvis gå vg1 på nytt! ? Altså, jeg fullførte første halv år av vg1, og fikk karakterer osv da. Det siste halv året her nå, har jeg bare vært på skolen 4-5 ganger trur jeg. Men så jobber jeg jo 3 dager i uken også da. Så det vil si at jeg ikke har grunnlag for karakterer det siste halvåret. Det jeg lurer på da. Er det noe mulighet for at jeg kan fortsette på vg2 til høsten forde ? Jeg fullførte jo første halve året, så skal det liksom være helt bortkasta da ? Trur dere det kan være en mulighet for det ? Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Klarer ikke og slappe av når ting er så anspent hele tiden. Verken med film eller musikk. Klarer det rett og slett ikke. Når jeg vet at det er fremtiden min det står om nå, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen være så snill og svare på spørmålet over ? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Har du vært hos rådgiveren på skolen og tatt en prat om dette? De vet nok best hvorvidt du kan begynne på VG2 til høsten, og eventuelt komme med forslag til andre utdanningsløp som passer bedre interessene og ønskene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå