SauenShaun Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei. Lurer på en ting. Mistet mitt sertifikat for 2 år. Har fått beskjed om å ta ny førerprøve. Den er grei. Spørsmålet er..Får jeg mitt gamle (det som politiet tok beslag i) eller blir det trykket opp nytt der det står at jeg har vært uten sertifikat i disse 2 år? Håper noen har et korrekt svar på dette, evt om du selv eller kjenner noen som har vært borti det samme Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Mener at du får det samme, skal ikke si sikkert hvis det er snakk om så lang tapstid da. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Du får nytt sertifikat hvor datoen du bestod prøven er oppført, står ingenting om at du har mistet sertifikatet. Endret 13. mars 2010 av trollhatt Lenke til kommentar
inflames662 Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 aner ikke når det er så lenge siden, men kjenner en som mistet lappen for 8 mnd. Han måtte ned på kammerset og hente den gamle lappen når han bestod oppkjøring igjen.... Lenke til kommentar
chili89 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er ikke helt sikker på dette. Men jeg tror at du får på en måte det samma sertifikatet, med det samme bildet og slikt... Antageligivis... Men det står nok vel datoen der du kjørte opp den siste gangen, ja, og det skal nå vel ikke stå noe om at du har vært uten førerkortet eller noe, nei, på selve kortet liksom. Men uansett når du kjører opp nytt igjen eller har mista førerkortet, så kommer vel den datoen du får igjen førerkortet på kortet, iallfall hvis du kjører opp nytt igjen. For skal du f.eks øvelseskjøre med noen, må du jo ha hatt førerkortet sammenhengende i 5 år. Og da kjekker man jo på sertifikatet. Men jeg lurer på noe... Du mista førerkortet i to år? Hvordan gikk du fram for å kunne ta det opp igjen, og måtte du søke, og hvor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå