Gå til innhold

Jeg vil bare ha et bra liv : (

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gerrardo, denne angsten og straffen du snakker om kommer av en skyldfølelse du har (du føler deg som en synder)

Jesus Kristus tar på seg straffen for deg og hele verden. For at du og hele verden skal slippe å føle skyld og heller kunne føle Guds varme og kjærlighet. Dette gjør Han fordi Han elsker deg og hele verden. La Han ta straffen og ta imot Hans kjærlighet. Han lider for deg. For at du skal ha et bra liv. :yes:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva med å ikke tro på Gud og den problemstillingen vil ikke lenger eksistere? Det eneste du oppnår med å tro på Gud, er å skape en fiktiv desillusjon som du må stå til rette for. Det er like poengløst som å røyke. Først skaper du denne unødvendige avhengigheten, så må du røyke hele tiden for å tilfredstille denne avhengigheten. Ulogisk, irrasjonelt osv osv. Kristendom er en unnskylding for de svake å gjemme sine "synder" bak en allmektig enhet som kun er ute etter å dominere deg og skade din natur. Og dette er galt på alle mulige nivåer. Spesielt når denne enheten ikke engang eksisterer.

Lenke til kommentar

men selv om du gjør noe galt?

Profeten Jesaja 1:18 Kom og la oss gå i rette med hverandre, sier Herren. (Gud) Om deres synder er som purpur, skal de

bli hvite som snø, om de er røde som skarlagen, skal de bli som den hvite ull. (Gud inviterer deg til å gjøre opp for synden.

Gud vil også ha gjenopprettelse av kontakten med deg. Men det er i dine hender nå! Gud har tatt første skritt ved

invitasjonen).

1 Johannes brev 1:9 Dersom vi bekjenner våre synder, er han (Gud) trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og

renser oss fra all urettferdighet. (Urettferdighet betyr at du er en synder, og atskilt fra Gud pga det. Bekjenner du, tilgir

Han).

Apostlenes gjerninger (Apg) 16:30-31 Herrer! Hva skal jeg gjøre for å bli frelst? De sa da: Tro på Herren Jesus, så skal du bli

frelst, du og ditt hus! (Du må tro at Bibelen er Guds skrevne Ord og at det som står der stemmer. Tro at Jesus tok på seg din

straff. At han døde, og at han sto opp igjen. Siden han oppsto fra døden, tror du også at han lever).

Jesaja 53

4 Sannelig, våre sykdommer tok han på seg,

og våre smerter bar han.

Vi trodde han var blitt rammet,

slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre overtredelser

og knust for våre misgjerninger.

Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred,

ved hans sår har vi fått legedom.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Ingen kan svare deg på hva som skjer etter døden.

For øvrig tror jeg en har ett liv, og bør gjøre sitt beste ut av det. Altså, ikke sløse det bort på å engste seg en over (en av uttalige mange eventuelle) guders vrede. Som Bloodwake sier, det er bare en fiktiv desillusjon.

Jeg tror at etter dette livet, er det over. Alt kommer til å bli slik det var før du ble født.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

men selv om du gjør noe galt?

Profeten Jesaja 1:18 Kom og la oss gå i rette med hverandre, sier Herren. (Gud) Om deres synder er som purpur, skal de

bli hvite som snø, om de er røde som skarlagen, skal de bli som den hvite ull. (Gud inviterer deg til å gjøre opp for synden.

Gud vil også ha gjenopprettelse av kontakten med deg. Men det er i dine hender nå! Gud har tatt første skritt ved

invitasjonen).

1 Johannes brev 1:9 Dersom vi bekjenner våre synder, er han (Gud) trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og

renser oss fra all urettferdighet. (Urettferdighet betyr at du er en synder, og atskilt fra Gud pga det. Bekjenner du, tilgir

Han).

Apostlenes gjerninger (Apg) 16:30-31 Herrer! Hva skal jeg gjøre for å bli frelst? De sa da: Tro på Herren Jesus, så skal du bli

frelst, du og ditt hus! (Du må tro at Bibelen er Guds skrevne Ord og at det som står der stemmer. Tro at Jesus tok på seg din

straff. At han døde, og at han sto opp igjen. Siden han oppsto fra døden, tror du også at han lever).

Jesaja 53

4 Sannelig, våre sykdommer tok han på seg,

og våre smerter bar han.

Vi trodde han var blitt rammet,

slått av Gud og plaget.

5 Men han ble såret for våre overtredelser

og knust for våre misgjerninger.

Straffen lå på ham for at vi skulle ha fred,

ved hans sår har vi fått legedom.

Sikkert flotte greier disse bibel "salatene", men jeg savner kristne med egne meninger jeg! Alt for ofte ser jeg at dere tyr til meningsløse rablerier hentet fra bibelen der dere av en eller annen grunn tror løsningen AS ligger og enten så har dere ingen meninger ellers så er de egne meningene så undertrykket at dere automatisk hoster opp en bibel salat der dere heller skulle brukt egne meninger...

Så har du noen egne meninger om dette, som kunne hjulpet eller er hele livet bygget rundt disse bibel salatene?

Lenke til kommentar

Menneskets åndelige behov er helt fremmed for deg, Bloodwake ?

Relativitet og indivudelle valg er helt fremmed for deg, IHS?

Hva er det du tror "menneskets åndelige behov" betyr ?

Ville du svart like usammenhengende dersom det var snakk om menneskets kroppslige behov ?

Lenke til kommentar

Ville du svart like usammenhengende dersom det var snakk om menneskets kroppslige behov ?

"Åndelige behov handler om å bli stimulert intellektuelt. Enten det er gjennom litteratur, filosofi, diskusjoner, selvutvikling eller andre typer stimulans som krever tankevirksomhet."

Lenke til kommentar

Sikkert flotte greier disse bibel "salatene", men jeg savner kristne med egne meninger jeg! Alt for ofte ser jeg at dere tyr til meningsløse rablerier hentet fra bibelen der dere av en eller annen grunn tror løsningen AS ligger og enten så har dere ingen meninger ellers så er de egne meningene så undertrykket at dere automatisk hoster opp en bibel salat der dere heller skulle brukt egne meninger...

Så har du noen egne meninger om dette, som kunne hjulpet eller er hele livet bygget rundt disse bibel salatene?

Jeg er ikke så arrogant at jeg baserer min tro på egne meninger, for da tror jeg jo at jeg vet bedre enn Gud! Jeg baserer heller min tro på Bibelen og Gud som er allvitende! Jeg har også egne meninger, og de går ut på at Guds ord er sannhet!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så arrogant at jeg baserer min tro på egne meninger, for da tror jeg jo at jeg vet bedre enn Gud! Jeg baserer heller min tro på Bibelen og Gud som er allvitende! Jeg har også egne meninger, og de går ut på at Guds ord er sannhet!

Ja der tok du meg gitt, for det er akkurat det jeg gjør, jeg basserer alt jeg vet på mine egne meningerer, spesielt når jeg kjører bil..... :roll:

Du har ingen egne meninger og mener det er greit å bassere de meningene du enn måte ha på løse, ubeviste påstander. Javel, deg om det. Hvis det gir deg masse, så deg om det. :)

Det hele kan vel oppsummeres med tittelen på en ganske omtalt serie som går på TV'n nå om dagen når du på ramme alvor er villig til å bassere alt på bibelen, men men, who cares..?

Lenke til kommentar

Er det mulig?. Hopper snart ut av diskusjonen her. Er så trist og lese svarene til Jkrist og Ihs. Alt jeg ser er hjernedøde sitater fra bibelen, eller setninger som "gud er altvitende". :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg baserer heller min tro på Bibelen og Gud som er allvitende! Jeg har også egne meninger, og de går ut på at Guds ord er sannhet!

Hvordan har det seg at guden din og dere kristne for den saks skyld, ikke har fått med dere at kart og terreng ikke stemmer lengre?

Bibelen er løgn og din gud er bare fantasi!

Lenke til kommentar

"Åndelige behov handler om å bli stimulert intellektuelt. Enten det er gjennom litteratur, filosofi, diskusjoner, selvutvikling eller andre typer stimulans som krever tankevirksomhet."

Jeg lar dette tale for seg selv, trenger ikke si så mye mer om den saken.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...