Baranladion Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Kunne Hitler bli tilgitt av gud? Ja dersom han hadde vedkjent seg sin skyld og angret over det han hadde gjort. Noe han imidlertidig ikke gjorde. Spørsmålet var, slapp han unna ? Eller kan det være en bit til av den historien ? Så du satt i den bunkeren i Berlin i Hilters siste timer?? Dette vet jo du 100% sikkert?? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Hvis en grense hadde blitt satt, ville noen kunne ha sagt at de ikke hadde en sjanse. På denne måten har ingen en unskyldning. Alle avgjør selv hvor de havner. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Blah, dobbel. Endret 16. mars 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg tror det finnes flere guder som hjelper oss igjennom livet, tror også på evig liv og karma i lett forstand. Men jeg tror ikke på gud som er forklart i bibelen, tror bibelen egentlig har blitt feiltolket og er mest retningslinjer for oss! Itillegg så tror jeg også litt at man er sin egen gud på en måte og at det er denne "guden" man er, som lever videre etter døden. At det fins en stor gud som bestemmer over alle og tillgir alle uansett hva bare du tror på han blir for dumt spør det meg, skulle jeg trodd på noe sånt så måtte det vært å tro på skaperen av selve universet og jeg tror ikke han hadde tilgitt alt uansett. Endret 16. mars 2010 av myrdan Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Hvis en grense hadde blitt satt, ville noen kunne ha sagt at de ikke hadde en sjanse. På denne måten har ingen en unskyldning. Alle avgjør selv hvor de havner. Der tar du feil, de som klarer å ta imot jesus kommer til himmelriket, dette kan man ikke avgjøre selv... Man kan prøve alt man kan hver dag å bli frelst men ikke klare det. Det har ingen betydning hva du gjør i livet, massedrap, voldtekter barnemishandling, kannibalisme osv osv har ingen verdens ting å si, bare du ber om tilgivelse og tror på gud er du sikra i etterlivet. Er dette en god gud og en god religion? Dersom dette stemmer kan korsfarerene ha handlet riktig i forhold til gud fordi de tror på han og så lenge de ba om tilgivelse etterpå. Du må huske at mange vonde handlinger er gjort av folk som kjenner guds nærvær, og de har ifølge gud altså handlet riktig, nettopp fordi de ber til gud og tror på han. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Hvis en grense hadde blitt satt, ville noen kunne ha sagt at de ikke hadde en sjanse. På denne måten har ingen en unskyldning. Alle avgjør selv hvor de havner. Der tar du feil, de som klarer å ta imot jesus kommer til himmelriket, dette kan man ikke avgjøre selv... Man kan prøve alt man kan hver dag å bli frelst men ikke klare det. Du avgjøre selv om du vil ta imot Jesus Kristus eller ikke. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 IHS, kan du ikke se det frikortet folk får når til og med Hitler, ansvarlig for så mange døde mennesker, kan ved nesten ingenting anstrengelse bli tilgitt rett før han dør, mens personer som Dahli Lama blir sendt til helvete fordi han ble født i feil verdensdel. Er det rart noen av oss sliter med å respektere Gud og folk som tror på noe så inni helvetes idiotisk som kristendommen? Eller, det er ikke idioti, det er korrupsjon av unge barnesjeler på linje med pedofili og annet misbruk kan føre til. Religion er psykologisk voldtekt av de svake, desperate, unge og fattige. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) IHS, kan du ikke se det frikortet folk får når til og med Hitler, ansvarlig for så mange døde mennesker, kan ved nesten ingenting anstrengelse bli tilgitt rett før han dør,... ingen anstrengelse ? Hvis du bare viste hvor vanskelig det er å komme inn gjennom den trange port, Bloodwake Jo større synder jo vanskeligere er det. Endret 16. mars 2010 av IHS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Hvis en grense hadde blitt satt, ville noen kunne ha sagt at de ikke hadde en sjanse. På denne måten har ingen en unskyldning. Alle avgjør selv hvor de havner. Der tar du feil, de som klarer å ta imot jesus kommer til himmelriket, dette kan man ikke avgjøre selv... Man kan prøve alt man kan hver dag å bli frelst men ikke klare det. Du avgjøre selv om du vil ta imot Jesus Kristus eller ikke. Ikke hvis du ligger hele livet i koma eller som hjernedød.. Hvis du er født midt inni skaugen dypest i Langvekkistan og bedriver masse faenskap der blir du også helstekt. Uten mulighet for å godta jesus IHS, kan du ikke se det frikortet folk får når til og med Hitler, ansvarlig for så mange døde mennesker, kan ved nesten ingenting anstrengelse bli tilgitt rett før han dør,... ingen anstrengelse ? Hvis du bare viste hvor vanskelig det er å komme inn gjennom den trange port, Bloodwake Jo større synder jo vanskeligere er det. Og hva er en stor synd? Å begjære sin nestes arbeider? Hvis man er misunnelig på en jævla god kokk i naborestauranten så er dette på topp 10 lista over store synder? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 IHS, kan du ikke se det frikortet folk får når til og med Hitler, ansvarlig for så mange døde mennesker, kan ved nesten ingenting anstrengelse bli tilgitt rett før han dør,... ingen anstrengelse ? Hvis du bare viste hvor vanskelig det er å komme inn gjennom den trange port, Bloodwake Jo større synder jo vanskeligere er det. Hvilke trang port. En som kan rasjonalister massemord av millioner av mennesker kan fint rasjonalisere at jesus tilgir ham. Desutten er det moralen som var poenget, ikke subjektiv psykologisk vanskelighetsgrad av å akseptere jesus, noe du uansett ikke kan si på vegne av andre da din viten av dette stopper med deg selv. Vi har vel etablert Guds umorale holdning og mangel av respekt på menneskeliv. Eller har du noen saklige poeng som kan motbevise dette? Jeg synes at en entitet som kan tilgi en person som Hitler for det han gjorde, er en entitet jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Hvis en grense hadde blitt satt, ville noen kunne ha sagt at de ikke hadde en sjanse. På denne måten har ingen en unskyldning. Alle avgjør selv hvor de havner. Der tar du feil, de som klarer å ta imot jesus kommer til himmelriket, dette kan man ikke avgjøre selv... Man kan prøve alt man kan hver dag å bli frelst men ikke klare det. Du avgjøre selv om du vil ta imot Jesus Kristus eller ikke. Ikke hvis du ligger hele livet i koma eller som hjernedød.. Hvis du er født midt inni skaugen dypest i Langvekkistan og bedriver masse faenskap der blir du også helstekt. Uten mulighet for å godta jesus IHS, kan du ikke se det frikortet folk får når til og med Hitler, ansvarlig for så mange døde mennesker, kan ved nesten ingenting anstrengelse bli tilgitt rett før han dør,... ingen anstrengelse ? Hvis du bare viste hvor vanskelig det er å komme inn gjennom den trange port, Bloodwake Jo større synder jo vanskeligere er det. Og hva er en stor synd? Å begjære sin nestes arbeider? Hvis man er misunnelig på en jævla god kokk i naborestauranten så er dette på topp 10 lista over store synder? Legg merke til voldtekt av barn og kvinner ikke kom med på listen. De var vel ikke så viktige når mennene fant opp bibelen for 1600 år siden. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Irriterer meg at han gang på gang kommer med et dårlig agument/retarded svar på alt dere slenger mot han. Er det som er så forbanna irritererende med religiøse tomskaller. De innser ikke hvor dumt og urealistisk alt de skriver er. IHS sitter helt tydelig inni i en "boble" av kristendom, hvor han ikke klarer og se klart ut av, på noen som helst måte. Grunnen til at jeg skreiv "Hysj" til deg i tidligere innlegg er at jeg syns du kan gi deg med den tomme tankegangen. Om du ikke har bedre svar og gi så kan du gå med deg. Endret 17. mars 2010 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
T4rdy Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei igjen min venn Gerrardo! Men jeg synes det ser ut som du har så store vrangforestillinger om Gud at jeg lurer på om du har bedt til riktig Gud! Hvor har du det ifra at Gud er ute etter å straffe, gjøre negative ting og bestemme over deg? Det er Satan som vil gjøre det! Gud elsker deg og vil være din Far! Bare sjekk ut hans budskap til deg parafrasert over Bibelen: http://www.youtube.com/watch?v=Edl-2HUZYSQ Prøv å søk etter Gud i Bibelen og se om Gud taler til deg! Prøv å start med fx evangeliene, fx Johannes-evangeliet. Jeg tror ikke du vil greie å slå deg til ro med at Gud ikke finnes. Jeg synes bevismaterialet for Gud er alt for stort til at jeg kan tvile på Ham! Dessuten, hvordan kan du motbevise Gud? lol Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Dersom gud ikke kan motbevises kan han heller ikke bevises. Ergo finnes det ingen bevis for gud. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 IHS sitter helt tydelig inni i en "boble" av kristendom, hvor han ikke klarer og se klart ut av, på noen som helst måte. Jo, utenfor er det helt forferdelig. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei igjen min venn Gerrardo! Men jeg synes det ser ut som du har så store vrangforestillinger om Gud at jeg lurer på om du har bedt til riktig Gud! Hvor har du det ifra at Gud er ute etter å straffe, gjøre negative ting og bestemme over deg? Det er Satan som vil gjøre det! Gud elsker deg og vil være din Far! Bare sjekk ut hans budskap til deg parafrasert over Bibelen: Prøv å søk etter Gud i Bibelen og se om Gud taler til deg! Prøv å start med fx evangeliene, fx Johannes-evangeliet. Jeg tror ikke du vil greie å slå deg til ro med at Gud ikke finnes. Jeg synes bevismaterialet for Gud er alt for stort til at jeg kan tvile på Ham! Dessuten, hvordan kan du motbevise Gud? Det du sier om Satan, er ikke det litt feil? Gud har vel drept mer folk enn Satan i Bibelen. Kan du bevise Gud? Tenkte meg det... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 IHS sitter helt tydelig inni i en "boble" av kristendom, hvor han ikke klarer og se klart ut av, på noen som helst måte. Jo, utenfor er det helt forferdelig. Det vet du ingen ting om. Du ser jo ikke klart, om du bare klarer og se det forferdelige vi ikke-religiøse må leve med. Ja uff!, jeg hater det at jeg på alle måter har fri vilje, og at jeg kan tenke på/om alt på min måte. Damn, har det kjempe fælt. Jeg har også gleden av og ta egne avgjørelser. Jeg kan "ruse" meg på tobak og alkohol så ofte jeg vil, uten om og måtte bruke masse av fritiden min på og be om tilgivelse fra en som ikke kan bevises engang. Bare motbevises vil nå jeg si. Men ja, helt enig med deg. Vi har det forferdelig utenfor din boble av kristendom. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 IHS hadde ett helt jævlig liv,så ble han frelst og alt ble bra. Dette er bevis for at alle som ikke er frelst har det helt jævlig... Hehe, glad jeg klarer meg fint uten krykker, men også glad for at du har kommet deg igjennom den vanskelige tiden IHS. Oi, jeg viste sympati og solidaritet, det var da svært u-ateistisk sagt av meg... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jesus er frelsen for de onde og de svake som ikke fortjener frelse. Mordere, voldtektsmenn, ranere, mishandlere osv osv. Syns du ikke alle bør få en ny sjanse ? Eller er du for evig pine ? Jeg er for evig pine for voldtektsmenn, mordere og misshandlere! Om ikke du er det, er det noe prinsippielt feil med deg, kristen eller ikke kristen! Er enig med Christoper Hitchens jeg i uttalelsen han om at det er synd at helvette ikke eksisterer, for det er så himla mange religiøse som hadde fortjent en plass der.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Jesus er frelsen for de onde og de svake som ikke fortjener frelse. Mordere, voldtektsmenn, ranere, mishandlere osv osv. Syns du ikke alle bør få en ny sjanse ? Eller er du for evig pine ? Jeg er for evig pine for voldtektsmenn, mordere og misshandlere! Om ikke du er det, er det noe prinsippielt feil med deg, kristen eller ikke kristen! Er enig med Christoper Hitchens jeg i uttalelsen han om at det er synd at helvette ikke eksisterer, for det er så himla mange religiøse som hadde fortjent en plass der.... Helvete eksisterer 100% Endret 17. mars 2010 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg